ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: محاسبات روشنی از نظر نیروی انسانی مورد نیاز در دوره های مختلف پزشکی انجام شده است.
دکتر باقر لاریجانی از تضمین امنیت آزمون دستیاری خبر داد و گفت: سه کمپین بزرگ برای طراحی سئوالات آزمون دستیاری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور ایجاد شد و همه مناطق آمایشی در طراحی سئوال مشارکت کردند.
وی افزود: افرادی که ۱۵۰ نمره از ۶۰۰ امتیاز کسب کرده باشند می توانند انتخاب رشته کنند که در این دوره بیش از ۸ هزار نفر حد نصاب لازم برای انتخاب رشته را کسب کردند. از این تعداد، حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر پذیرفته می شوند که از این میان، تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ نفر با سهمیه آزاد انتخاب می شوند.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد ظرفیت های جدید در دوره های دستیاری دانشگاه های علوم پزشکی گفت: غیر از موضوع رشته های تخصصی، مهارت های حرفه ای نیز باید افزایش یابد. چرا که دوره دستیاری دوره مهمی است.
لاریجانی اظهار داشت: با مطالعات وسیعی که در وزارت بهداشت انجام شده است محاسبات روشنی از نظر نیروی انسانی در دوره های مختلف انجام شده است. البته در انتخاب رشته علایق داوطلبان و همچنین نیازهای کشور نیز اهمیت دارد. امسال از ۱۰ نفر اول ۸ نفر رادیولوژی و ۲ نفر چشم انتخاب کرده اند. سال های گذشته رشته پوست هم انتخاب می شد که امسال این گونه نبود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: از تعداد افرادی که در آزمون دستیاری شرکت می کنند ۲۰ درصد فارغ التحصیلان همان سال هستند و سایر افراد ممکن است یا در دوران طرح باشند و یا از سال های قبل شرکت کرده باشند. انتخاب استعدادهای درخشان در دوره های تحصیلی تخصصی می تواند آینده رشته ها را رقم بزند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید