ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی پرستاری وزارت بهداشت از ممنوعیت تمدید طرح پرستاران از شهریور ماه سال 98 خبر داد
احمد نجاتیان گفت: پس از این زمان پرستاران باید به صورت قراردادی، استخدامی و یا خرید خدمت مشغول فعالیت شوند.
مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی پرستاری وزارت بهداشت در ارتباط با ممنوعیت تمدید طرح پرستاران اظهار داشت: بر اساس طرح نیروی انسانی فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی و پرستاری پیش از این اعلام شده است که فارغ التحصیلان در محل‌هایی که وزارت بهداشت اعلام کرد ملزم به ارائه خدمت هستند که این مسأله به ویژه در مناطق محروم مورد توجه است.
وی افزود: به تدریج برخی از رشته‌ها از دایره این طرح خارج شده ولی پرستاران به دلیل نیاز به ارائه خدمات آنها در لیست طرح قرار داشتند و بعد از دو سال پایان طرح این افراد می‌توانند به صورت نیروی کادر فعالیت خود را آغاز کنند.
نجاتیان گفت:تمدید طرح در مقطعی بسیار خوب جواب داد و خدمات پرستاری به ویژه در مناطق محروم توسعه یافت ولی به تدریج متوجه شدیم که درصدی از نیروها تنها به سمت طرحی شدن پیش می‌روند که این مسأله پایدار نخواهد بود و از طرفی چرخش نیرو در بیمارستان‌ها زیاد شده و بیمارستان‌ها مجبور بودند مرتب نیروهای خود را عوض کنند و افراد جدید را آموزش دهند.
مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: اوایل اجرای طرح تحول سلامت و با افزایش تخت‌های بیمارستانی راهکارهایی برای تأمین نیروی پرستار پیش‌بینی شد که افزایش ظرفیت دانشکده پرستاری دانشگاه‌ها یکی از این راهکارها بود و تمدید طرح پس از دو سال از دیگر راهکارهای موقت تأمین نیرو به شمار می‌رفت.
وی عنوان کرد: از یک سال قبل طبق مذاکرات معاونت پرستاری و معاونت توسعه وزارت بهداشت جهت تأمین نیروی پایدار پرستاری سیاست‌های جدید مدنظر قرار گرفت و تمدید طرح در دانشگاه‌ها متوقف شد.
مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی پرستاری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بر اساس این سیاست‌ها نیروها پس از گذراندن طرح باید به صورت قراردادی، استخدامی و یا خرید خدمت مشغول فعالیت شوند که وزارت بهداشت مجوزهای لازم را در این زمینه ارائه داد.
نجاتیان خاطرنشان کرد: ولی پس از تصمیم بر این مسأله و ممنوعیت تمدید طرح پرستاران با توجه به اینکه در ایام نوروز میزان مرخصی‌ها افزایش می‌یابد و از طرفی میزان مراجعات نیز بیشتر می‌شود بنا بر این شد که تا شهریور ماه سال 98 تمدید طرح ادامه یابد ولی پس از آن جهت ارتقای امنیت شغلی پرستاران و افزایش مزایا و درآمد این قشر از جامعه ممنوعیت تمدید طرح را از شهریور ماه در اکثر علوم پزشکی دانشگاه‌های کشور خواهیم داشت.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید