ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به فرایند نسخه‌نویسی ماماها، گفت: نباید ماماها در فرآیند نسخه نویسی نیاز به تایید پزشک داشته باشند تا بر همین اساس تکریم ارباب رجوع نیز اتفاق افتد و لازم است در این حوزه بازنگری صورت گیرد.
دکتر علیرضا رییسی گفت:در حوزه بهداشت حدود ۲۲ هزار مراقب سلامت داریم و رشته‌های مختلف بهداشت می‌توانند در مراکز جامع خدمات سلامت به عنوان یک نقطه عطف استفاده کنند.
وی افزود:سالیانه در دنیا حدود ۳۲۰ هزار مادر باردار و ۲ میلیون نوزاد به دلیل عوارض بارداری و زایمان از بین می‌روند. در چند دهه گذشته در کشور خودمان شاهد بودیم که از هر ۱۰۰ هزار زایمان ۲۵۰ مورد به مرگ و میر ختم می‌شد که این عدد امروز به تعداد ۲۰ مورد رسیده است.در حوزه مامایی نیار به نگاهی آمایشی هست. همچنین جذب و به کارگیری دانشجویان باید بر اساس نیاز منطقه صورت گیرد.
رییسی افزود:در سایر حوزه ها نیز ماماهایی که در این مراکز خدمت می‌کنند باید آموزش‌های ویژه ببینند. رویکرد این آموزش‌ها نباید تنها درمانی باشد، باید به بهداشت نیز توجه ویژه شود.
وی در ادامه افزود: برای کاهش آمار سزارین باید توجه ویژه‌ای به حوزه مامایی شود.ساز و کارهایی در این زمینه وجود دارد و با طرح تحول سلامت نیز اتفاقات خوبی افتاد. زایمان طبیعی رایگان شد، اما صادقانه می‌گویم در کاهش آمار سزارین آنگونه که باید، موفق عمل نکردیم و راه زیادی در پیش است. زایمان باید در امن‌ترین مکان صورت گیرد.
وی همچنین با تاکید بر لزوم آموزش‌های لازم از دوره نوجوانی به دختران برای روی آوردن به زایمان طبیعی گفت: باید برنامه‌هایی جامع در این زمینه اتفاق افتد و این آموزش‌ها فقط به قبل و حین بارداری اکتفا نکند. در زمینه افزایش زایمان طبیعی، بیمارستان‌ها نیز می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. همچنین نباید از آموزش در حوزه phc برای ماماها غافل بود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید