ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌ای معاونت پرستاری جزئیات طرح ارائه خدمات پرستاری در منزل را اعلام کرد.
احمد نجاتیان،مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌ای معاونت پرستاری وزارت بهداشت اظهار داشت: بخش پرستاران برای سلامت جامعه و دسترسی همگان به خدمات سلامت برجسته است؛ ضمن اینکه بار بیماری‌ها نسبت به گذشته تغییر کرده و باید روش برخورد ما برای ارتقا و حفظ سلامت مردم متفاوت از گذشته باشد.
وی ادامه داد: در این تغییر پرستاران نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند و ما در حوزه معاونت پرستاری روند جامع‌نگر شدن پرستاری را به شدت پیگیری می‌‌کنیم و ایران در سال‌های گذشته موضوع پرستاری در سطح ارتقاء سلامت را آغاز کرده و امروز گفتمان پرستاری جامعه نگر به شدت رونق یافته است.
مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌ای معاونت پرستاری وزارت بهداشت افزود: در این مسیر مراقبت‌های پرستاری در منزل را چند سالی است در دستور کار داریم و توسعه خوبی پیدا کرده و پوشش بیمه‌ای آن به صورت پایلوت انجام می‌شود.
نجاتیان درباره جذب نیروهای پرستار جدید یادآور شد:ظاهرا امسال مجوز جذب 9 هزار نیروی پرستاری را داریم که منتظر اعلام آن هستیم؛ البته کارهای آن در مجلس و سازمان برنامه و بودجه انجام شده و منتظر ابلاغ هستیم و فکر می‌کنم طی یکی دو ماه آینده این موضوع اتفاق افتد.
وی درباره وضعیت حقوقی پرستاران یادآور شد: حقوق پرستاران در بخش دولتی معادل کارمندان دولت است به اضافه کارانه و اضافه‌کار؛ البته در حوزه کارانه مقداری عقب‌افتادگی وجود دارد که بخشی از آن پرداخت شده و بخشی باقی مانده است.
مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌ای معاونت پرستاری درباره تعرفه خدمات پرستاری در منازل خاطرنشان کرد: در حوزه «هوم‌کر» یا مراقبت در منزل اکنون بیمه سلامت ایران خدمات پرستاری در منزل را پوشش داده است؛ البته برای 3-2 بیماری است و دارای طیف گسترده خدمات است که انجام می‌شود، اما در بخش بیمارستانی هنوز اتفاقی نیفتاده است و در خواست‌ها در این خصوص در شورای عالی بیمه است.
وی با اشاره به جزئیات دریافت خدمات پرستاری در منزل، تصریح کرد: بیماران زمانی که از لحاظ جسمی به شرایط پایدار رسیدند براساس نظر پزشک معالج و رضایت خانواده بیمار طبق قراردادی به یک واحد مراقبت در خانه معرفی می‌‌شوند و پرستاران زبده و متخصص در منزل از بیماران یاد شده مراقبت می‌کنند. بخشی از هزینه قابل توجه آنها توسط بیمه پرداخت شده و بخش کوچکی را مردم پرداخت می‌کنند.
مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌ای معاونت پرستاری افزود: امیدواریم این روش پرداخت کمکی به حل بسیاری از مشکلات مردم که بی‌دلیل در بیمارستان‌ها بستری هستند شده و بتوانند با کیفیت مناسب‌تری در محیط خانواده و در کنار آنها خدمات پرستاری تخصصی را دریافت کنند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید