ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مدیرکل دفتر توانمندسازی معاونت پرستاری وزارت بهداشت به تشریح وضعیت جذب کمک پرستاران در مراکز درمانی پرداخت.
احمد نجاتیان مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌ای معاونت پرستاری وزارت بهداشت ، اظهار داشت: اکنون دانشگاه‌ها به تدریج این افراد را استخدام می‌کنند؛ ضمن اینکه سازمان تأمین اجتماعی و بخش خصوصی نیز در حال به‌کارگیری این افراد هستند.
وی اضافه کرد: در مرحله اول برگزاری کلاس‌های آ‌موزشی عنوانی که برای این دوره انتخاب شده بود «بهیار/ کمک‌پرستار» بود که بعداً در همان دوره، اول نظام پرستاری به این موضوع ایراد گرفت و وزارت بهداشت هم به این نتیجه رسید که عنوان «کمک‌پرستار» بهتر است.
نجاتیان ادامه داد: اکنون روند جذب این افراد انجام شده و بسیاری از این افراد سر کار می‌روند و فقط اشکالی که وجود دارد این است که این افراد عنوان «بهیار» را می‌خواهند؛ در صورتی که عنوان «بهیاری» نیست و این موضع چهار سال پیش حل شد.
نجاتیان متذکر شد: از دوره دوم برگزاری کلاس‌های آموزشی عملا موضوع عنوان دوره درست شد و کمک پرستار وارد چارت همه بیمارستان‌های کشور شده است و بسیاری از این افراد سر کار رفتند و دانشگاه‌ها در حال جذب این افراد هستند.
مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌ای معاونت پرستاری وزارت بهداشت یادآور شد: آخرین آماری که بنده دارم تعداد افراد آموزش دیده در پنج‌سال گذشته ۲۰ هزار نفر نیست بلکه ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر است که آموزش دیده‌اند؛ در ساختار همه بیمارستان‌ها کمک پرستار را وارد کرده‌ایم و به دانشگاه‌ها مجوز جذب این افراد را داده‌ایم.
وی بیان داشت: کمک پرستاران به هیچ عنوان استخدام نمی‌شوند بلکه به صورت نیروی شرکتی هستند؛ چرا که نیروهای غیرتخصصی در وزارت بهداشت به صورت شرکتی جذب می‌شوند.
مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌ای معاونت پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: اگر دانشگاه‌ها اعلام جذب نیرو کنند، این افراد جذب می‌شوند و مشکل قانونی در این خصوص نداریم؛ البته هیچکس نمی‌تواند قول دهد همه این افراد جذب شوند بلکه آن دسته از افرادی که حائز شرایط لازم هستند، باید جذب شوند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید