ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: برای ارتقای مراقبت در وزارت بهداشت و ارائه مراقبت کیفی با یک هزینه مقرون به صرفه به مردم، معاونت پرستاری به معاونت «مراقبت پرستاری» ارتقا یافت.
مریم حضرتی درباره «صحبت‌های مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر ادغام یا لغو معاونت پرستاری» اظهار داشت: پیشنهادی به معاونت پرستاری برای ارتقای این معاونت به معاونت مراقبت پرستاری شد و هدف ارتقای مراقبت در وزارت بهداشت و ایجاد انسجام در امر مراقبت بود تا گروه‌های دیگری که مراقبت انجام می‌دادند مانند ماماها و گروه‌های توانبخشی، به گروه پرستاری اضافه شوند.
وی افزود: محدوده فعالیت‌هایی که در معاونت پرستاری انجام می‌دهیم مانند مراقبت در منزل، مراقبت تسکینی یا مراقبت از افرادی که در سالهای آخر عمر قرار دارند و نیاز به مراقبت خاص است و نیز فعالیت‌های دیگری که در پرستاری انجام می‌شود اکنون نیاز به یک جایگاه خاصی داشت.
معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: جلسات متعددی در معاونت پرستاری با گروه‌های مختلف تشکیل شد و نظرات کارشناسی مامایی و توانبخشی مطرح شد و در نهایت برای اینکه این تصور پیش نیاید که معاونت پرستاری فقط مخصوص به یک صنف است؛ به همین دلیل معاونت پرستاری به معاونت مراقبت پرستاری ارتقا پیدا کرد.
حضرتی اضافه کرد:در نتیجه تغییرات ساختاری کوچکی ایجاد می‌شود و نام معاونت پرستاری به معاونت مراقبت پرستاری ارتقاء پیدا می‌کند و هدف این بود که یک مراقبت کیفی را با یک هزینه مقرون به صرفه به مردم ارائه دهیم.
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا ماماها نیز زیر مجموعه معاونت پرستاری قرار می‌گیرند»، خاطرنشان کرد:‌ پیشنهاد اولیه این بود که گروه‌های مامایی و توانبخشی با گروه‌های پرستاری یکی شوند اما اکنون به دلیل اینکه هنوز زیرساخت‌ها آماده نیست و شاید برنامه‌های دیگری برای انجام این کار لازم باشد، معاونت مراقبت‌های پرستاری شکل گرفت.
معاون پرستاری وزارت بهداشت یادآور شد: ماماها مراقبت‌های خود را انجام می‌دهند و باید توسعه دهند؛ ضمن اینکه گروه توانبخشی نیز باید مراقبت خود را توسعه دهد؛ البته ما نیز با این گروه‌ها در امور مختلف همکاری داریم، اما اینکه این گروه‌ها به زیرگروه پرستاری بیایند این طور نیست و آنها در همان معاونت درمان انجام وظیفه می‌کنند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید