ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح قاصدک در قوانین هیچ جایگاهی ندارد و سازمان نظام پرستاری می‌تواند در این زمینه مطالبه‌گری داشته باشد تا اضافه کار پرستاران همانند قانون اضافه کار پرداخت شود.
حیدرعلی عابدی درباره معوقات پرداختی پرستاران افزود: در حال حاضر بار بیمه ها بیش از توان آنها افزایش یافته و بیمه ها توان پرداخت بدهی های خود را ندارند. بنابراین نقدینگی در وزارت بهداشت در گردش نیست و شاهد انباشت مطالبات پرسنل از محل های کار آنها هستیم و این نشات گرفته از بسیاری رفتارهای حساب نشده است که در چند سال گذشته اتفاق افتاده و در راس آن افزایش ناگهانی و غیرقابل قبول تعرفه های پزشکی در کتاب ارزش های نسبی خدمات بود که باز هم جزء پرستاری در آن نادیده گرفته شد. این نابه‌سامانی بین تخصص های مختلف هم قابل مشاهده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: محاسبه اضافه کار با کارانه برای پرستاران کار کاملا اشتباه و غیر قانونی است. مراکزی که کارانه و اضافه کار پرستاران را با یکدیگر محاسبه می کنند، قوانین را به درستی اجرا نکرده اند، زیرا کارانه به درآمد بخش و بیمارستان باز می گردد، اما اضافه کار حضور فیزیکی فرد در محیط بیمارستان را مد نظر قرار می دهد و جمع این دو کار کاملا غلطی خواهد بود.
وی بیان کرد: مشکلات نظام پرداخت باعث ایجاد معوقات بیش از یک ساله در پرداختی پرستاران شده است. معوقات پرستاران به دو بخش تقسیم می‌شود که بخشی از آن اضافه کار محسوب می شود. از دو سال پیش طی مکاتباتی از وزیر بهداشت دستورات لازم را اخذ کردم که طی این مکاتبات بنا شد معاونت پرستاری درصدد تفکیک اضافه کار از کارانه برآید و اگر این کار انجام نشود، پرستاران می توانند از طریق دیوان عدالت اداری به حقوق خود دست یابند.
عابدی اظهار داشت: فیکس پیمنت کردن حقوق و مزایا جایگزین مناسبی برای نظام پرداخت فعلی در وزارت بهداشت خواهد بود، اما متاسفانه افرادی که درآمدهای بالا دارند از اجرای این طرح جلوگیری خواهند کرد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید