ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ۸۰۰ مرکز و ۲۲ شبکه تحقیقاتی فعال و حدود هزار شرکت دانش بنیان در بخش علوم پزشکی در حال فعالیت هستند و ۱۸۰ انجمن علمی نیز در حوزه علوم پزشکی فعالیت می‌کنند که می‌توانند به وزارت بهداشت کمک کنند.
باقر لاریجانی افزود: بحث تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی از چند سال گذشته آغاز شده و هدف این بود که نقشه راهی برای فعالیت های این حوزه طراحی شود. امروز با ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و ۹۰ واحد دانشگاهی غیر دولتی روبه‌رو هستیم. ۲۰۰ هزار دانشجو در بخش دولتی و حدود ۶۰ هزار در بخش غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: در حوزه علوم پزشکی ۹۰۰ رشته محل کاردانی و کارشناسی، ۶۴ رشته محل دکترای عمومی، حدود ۶۰۰ رشته محل کارشناسی ارشد، حدود ۴۰۰ رشته محل دکترای تخصصی و حدود ۱۳۰ رشته محل فلوشیپ و فوق تخصص داریم.
وی ادامه داد: حدود ۲۰ هزار عضو هیات علمی در بخش دولتی و ۲۵۰ بیمارستان آموزشی در سطح کشور داریم. ۵۰ درصد مراجعات وزارت بهداشت به حوزه آموزش است و سالانه حدود ۳۰ هزار مکاتبه با این حوزه صورت می گیرد. البته سعی شده با مجازی سازی امور این روند تعدیل شود، اما در مجموع حجم کار این حوزه بسیار بالا است.
لاریجانی افزود: تقریبا ۷۰ درصد دانشجویان وزارت بهداشت در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند و در مقایسه با سایر بخش های آموزش عالی کشور، حوزه علوم پزشکی درصد تحصیلات تکمیلی بالاتری دارد. برای مثال ۱۵ هزار برنامه بازآموزی علوم پزشکی در سال در کشور در حال اجرا است و در وزارت بهداشت ارزیابی می شود. ۴۸ آزمون سراسری علوم پزشکی داریم و این آزمون ها برخی ۷۰ هزار شرکت کننده و هریک چالش های خاص خود را دارد. نهایت سعی بر این است که این آزمون ها به صورت عادلانه برگزار شود. بیش از ۷۰ درصد آزمون ها به صورت الکترونیک یا ترکیبی برگزار می شود و باید به سمتی پیش رویم که تمامی آزمون های علوم پزشکی به صورت الکترونیک برگزار شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید