ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس مركز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به اهمیت بحث جامعه شناسی سلامت اشاره کرد و گفت:

خیلی از تغییرات اجتماعی از این طریق شناسایی شده و مورد توجه قرار گرفته، چرا که یکی از مسائل مهم جامعه بحث سلامت و ارتباط آن با سایر اجزای اجتماعی است.
دکتر لنکرانی با بیان اینکه رشته علوم بین رشته ای در کشورهای مختلف دنیا در حال تدریس است، افزود:‌ اصول برنامه ریزی درسی این رشته سه جزء دارد که شامل مباحث مرتبط با روش تحقیق با تاکید بر روش های تحقیق کمی و کیفی و تولید مستندات علمی، سیاستگذاری و شناخت سیاست و اخلاق و متد هایی اثر گذاری در جامعه است.
رئیس مركز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و علوم و فناوری اشاره کرد و گفت: بسیاری از مفاد این سیاست ها توسط توسعه علوم بین رشته ای تحقق خواهند یافت. وی تولید علم و توسعه نوآوری، ‌تحول و ارتقاء علوم انسانی و تحکیم و تامین پیوند حوزه و دانشگاه را از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاست های کلی علمی و فناوری ذکر کرد که می توان از طریق توسعه علوم بین رشته ای به آنها دست یافت.
دکتر لنکرانی گفت: در سیاست های کلی سلامت راهبردهایی مانند سلامت روان، مسئولیت پذیری و توانمندی و مشارکت ساختارمند فرد و خانواده، توسعه کمی و کیفی آموزش علوم پزشکی به صورت سلامت محور و مبتنی بر نیازهای جامعه از طریق علوم بین رشته ای محقق خواهند شد.
وی اضافه کرد: تحقیقات نشان می دهند که بخش عمده ای تغییرات سلامت به علوم اجتماعی ارتباط دارد، لذا لازم است به منظور پاسخگویی آینده نگر به نیازهای جامعه به علوم بین رشته ای توجه شود.
باتوجه به طرح موضوع توسعه علوم بین رشته ای در نظام سلامت به عنوان یکی از محورهای برنامه های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی در نشست دبیرخانه منطقه آمایشی 5، رئیس مركز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت علوم بین رشته ای در دنیا، توجه به این امر را یکی از ضروریات نظام سلامت و زمینه ساز تحقق سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دكتر كامران باقری لنكرانی رئیس مركز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست دبیرخانه منطقه آمایشی 5 که روز جمعه 6 آذر در این دانشگاه برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم در نظام سلامت عملگرا باشیم باید به علوم بین رشته ای توجه نماییم.
دکتر لنکرانی نظریه پردازی جدید، توسعه نظریه های فعلی، تحقیقات کیفی و ریشه یابی مسائل، پیش بینی تغییرات نظام سلامت، پایداری نظام سلامت و توسعه نظام سلامت با مشارکت عامه را از اثرات توسعه علوم بین رشته ای در نظام سلامت ذکر کرد و اظهار داشت: موضوع علوم بین رشته ای در نظام سلامت موضوع جدیدی نیست ولی لازم است به آن توجه بیشتری شود چرا که سلامت موضوعی یک بعدی نیست و درک آن نیازمند شناخت انسان، خانواده، جامعه، فرهنگ و .. می باشد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید