ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

۴۸ نفر از استادان دانشگاه های کشور در نامه ای خواستار اصلاح شرایط احراز رشته های تخصصی سازمان حفاظت محیط زیست در آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی شدند.
جمعی از استادان دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای خطاب به قوه قضائیه، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان سنجش و آموزش کشور و جهاد دانشگاهی انتقاداتی به آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های دولتی وارد کردند.
در بخش‌هایی از این نامه آمده است: به تازگی سازمان اداری و استخدامی کشور با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور همچنین جهاد دانشگاهی اقدام به انتشار دفترچه‌های راهنمای ثبت نام پنجمین و ششمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور کرد که این آزمون در تیرماه و اسفندماه سال ۹۷ برگزار شد و مراحل جذب این نیروهای کارشناسی در دست اقدام است.
در ادامه این نامه آمده است: در این آزمون سازمان حفاظت محیط زیست یکی از دستگاه‌هایی بود که در چندین شغل محلی، متقاضی جذب کارشناسی بودند که اکثر آنها تخصص‌های کاملاً محیط زیستی هستند. با وجود آنکه سازمان اداری و استخدامی کشور خود متولی اصلی موضوع است، اما نکته عجیب آن است که شرایط احراز مشاغل تخصصی (موضوع ماده ۷۰ قانون مدیریت خدمات کشوری) رعایت نشده است.
استادان دانشگاه در ادامه این نامه افزودند: در مورد تخصص‌های محیط زیست که همگی مربوط به رسته کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست هستند، نوعی گزینش و مداخله صورت گرفته است؛ به نحوی که از سویی برخی تخصص‌های حائز شرایط که اکثراً تخصص‌هایی مربوط به رشته و گرایش‌های منابع طبیعی – محیط زیست (که در بازنگری اخیر وزارت علوم با عنوان علوم و مهندسی محیط زیست شناخته می‌شود) هستند، از مجموعه رشته‌های مجاز به شرکت در آزمون حذف شده‌اند.
بر اساس بخش‌هایی دیگر از این نامه، رشته‌ها و گرایش‌هایی که به هیچ عنوان واجد احراز شرایط نیستند و به سبب بی ارتباطی موضوعی در فهرست مشاغل تخصصی سازمان حفاظت محیط زیست هم هیچ نامی از آنها برده نشده، در زمره رشته‌های واجد شرایط درج شده‌اند.
برخی ایرادات دفترچه آزمون استخدامی دستگاه‌های دولتی مطرح شده در این نامه، به این شرح است که از منظر قانونی تقریباً تمام رشته و گرایش‌های محیط زیست و منابع طبیعی واجد شرایط احراز شغل کارشناسی زیستگاه‌های خشکی هستند؛ در حالی که در دفترچه پنجم آزمون استخدامی فقط رشته طراحی محیط زیست مجاز شناخته شده است. در مقابل رشته و گرایش‌های بیوتکنولوژی کشاوری مجاز شناخته شده که در واقع به هیچ عنوان جزو تحصیلات مجاز و قانونی این شغل نیستند.
در این نامه درخواست شده است نسبت به اصلاح دفترچه در چارچوب قانون خدمات کشور اقدام شود و شامل حذف تمام تخصص‌های غیرمرتبط، غیرمجاز و جایگزینی آن با تخصص‌های مرتبط و مجاز باشد. همچنین به متقاضیان فرصت دیگری برای ثبت نام در چارچوب دفترچه جدید اعطا شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید