ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دکتر حمید اکبری گفت: معاونت‌های آموزشی و پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری و شورای عالی نظام پرستاری بر اجرای آیین نامه اصفهان تاکید کردند.
قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: دانشکده‌هایی که بر اساس آیین نامه اصفهان اقدام نکنند، ظرفیت بیمارستانی و کد دوم آن‌ها در دفترچه‌های کنکور، بازنگری و در صورت لزوم ظرفیت بیمارستانی به ظرفیت عادی آن دانشکده‌ها تغییر داده می‌شود.
دکتر اکبری با اشاره به نشست جدید معاونت آموزشی، معاونت هماهنگی، برنامه ریزی، حقوقی و امور مجلس و معاونت پرستاری وزارت بهداشت با مسئولان سازمان نظام پرستاری و شورای عالی نظام پرستاری به تشریح تصمیمات این نشست پرداخت.
وی با اشاره به آموزش‌های فنی حرفه‌ای پرستاری، افزود: مدیر کل آموزش مداوم با مسئولان سازمان نظام پرستاری جلساتی را برگزار خواهند کرد.
وی گفت: در بخشی از این نشست در خصوص نیاز کشور به نیروی پرستاری بحث و تبادل نظر شد و با توجه به بررسی‌های کارگروه نیاز نیروی انسانی در علوم پزشکی که مسئولیت آن با دکتر حقدوست رئیس دانشگاه علوم پزشکی است، با کمک سازمان نظام پرستاری، نیازسنجی نیروی پرستاری مورد نیاز کشور، انجام خواهد شد.
اکبری گفت: همچنین برای توسعه رشته‌های پرستاری در مقاطع مختلف، جلساتی با حضور مسئولان ذیربط تشکیل خواهد شد.
اکبری گفت: دانشکده‌هایی که بر اساس آیین نامه اصفهان اقدام نکنند و موفق به عقد تفاهم نامه با بیمارستان به عنوان عرصه آموزش بالینی نشوند، احتمالا ظرفیت بیمارستانی و کد دوم آن‌ها حذف و به ظرفیت عادی آن دانشکده‌ها اضافه می‌شود.
قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت افزود: قرار شد دکتر ایرج پور که مسئولیت کارگروه پرستاری را بر عهده دارد با همکاری دبیرخانه علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، ظرفیت‌هایی که در دفترچه کنکور تحت عنوان عرصه آموزش بالینی در بیمارستان مشخص شده است، بررسی و پیگیری کند تا دانشکده‌هایی که این ظرفیت را اعلام کرده‌اند، کارگروه را تشکیل و تفاهم نامه را با بیمارستان‌های مورد نظر امضا کنند.
وی افزود: ظرفیت برخی از دانشگاه‌هایی که دانشکده‌های پرستاری آن‌ها نظر موافقی با این آیین نامه ندارند، نیز بازنگری می‌شود.
وی افزود: اگر دانشکده‌ها بتوانند این آیین نامه را اجرا کنند، ظرفیت‌های اعلام شده، باقی می‌ماند و دانشجویان نیز در بهمن امسال پذیرفته می‌شوند؛ اما اگر نتوانند آیین نامه را که شامل تفاهم نامه و تشکیل کارگروه است اجرا کنند، ظرفیت کد دوم آن‌ها بازنگری و احتمالا به ظرفیت عادی آن‌ها اضافه می‌شود.
وی افزود: به عنوان نمونه دانشگاه علوم پزشکی قم برای امسال اعلام کرده است که علاوه بر ۵۰ نفر ظرفیت عادی پرستاری، ۱۰ نفر ظرفیت عرصه آموزش بالینی را در یکی از بیمارستان‌ها می‌خواهد که در این مرحله پس از بررسی‌هایی از نظر آمادگی بیمارستان مورد نظر، وجود هیئت علمی و امضای تفاهم نامه، تصمیم گرفته می‌شود که این ۱۰ ظرفیت به آن‌ها اختصاص یابد یا خیر و در صورتی که تصمیم بر اختصاص نیافتن ظرفیت عرصه آموزش بالینی گرفته شود، این ظرفیت ۱۰ نفر به ظرفیت ۵۰ نفر پذیرش معمولی پرستاری این دانشگاه افزوده می‌شود.
قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: وضعیت بیمارستان‌ها از نظر امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز به طور دقیق و جدی بررسی خواهد شد و در صورتی که فاقد زیرساخت‌های لازم باشند، کد آن‌ها حذف می‌شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

    • مهمان (فرزاد)

      سلام.....وقت بخیر
      خب اگه ما این کد رشته محل رو انتخاب کنیم و بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته اون کد رشته محل رو حذف کنن....اونوقت تکلیف ما چی میشه؟؟؟؟

    اشتراک مطالب

    Close

    خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید