ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مرکز سنجش پذیرش دانشگاه آزاد از آغاز ثبت نام برای تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد خبر داد.
دکتر شاهانی در نشستی که امروز در مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برگزار شد،‌ از آغاز مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم دانشگاه آزاد و وزارت علوم مقرر شد سایت ثبت نام از سه شنبه 26 دی ماه ساعت 8 صبح باز شود تا داوطلبان بتوانند با مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه آزاد اقدام به انتخاب رشته کنند.
وی ادامه داد: بنای دانشگاه آزاد بر این است که کارها را بر اساس تفاهم با وزارت علوم انجام دهد و با تعامل کار را پیش ببرد، به همین دلیل علیرغم اینکه در مصاحبه‌های قبلی اعلام کرده بودیم ظرفیت کارشناسی ارشد حدود 60 هزار نفر است اما در پی مذاکرات انجام شده بین معاونین آموزشی دانشگاه آزاد و وزارت علوم میزان پذیرش در این مرحله کاهش پیدا کرد و به 24 هزار نفر رسید.
وی در ادامه با بیان اینکه سایت ثبت نام تا ساعت 24 چهارشنبه 11 بهمن باز خواهد بود، ادامه داد: در این مرحله در 1555 رشته محل 24 هزار نفر به منظور تکمیل ظرفیت پذیرش خواهند شد و این کاهش ظرفیت به دلیل پذیرش نظر وزارت علوم در خصوص اینکه دانشگاه آزاد در تهران و مراکز استان‌ها پذیرش نداشته باشد، اتفاق افتاده است.
رئیس مرکز سنجش پذیرش دانشگاه آزاد با بیان اینکه در جهت تعامل با وزارت علوم در مقطع دکترای تخصصی تکمیل ظرفیتی در دانشگاه آزاد انجام نخواهد شد، گفت: علیرغم وجود ظرفیت خالی، در مقطع دکترای تخصصی مرحله تکمیل ظرفیت اعلام نکرده‌ایم ، اما در مقطع کارشناسی ارشد داوطلبانی که در هیچ واحدی پذیرفته نشده‌اند،‌ می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.
شاهانی با بیان اینکه در گذشته پذیرش بدون آزمون ضابطه‌ای نداشت و هر فردی که زودتر ثبت نام می‌کرد، ‌دانشجوی دانشگاه آزاد محسوب می‌شد، گفت: در حال حاضر این پذیرش براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌گیرد و داوطلبانی که معدل دیپلم و پیش دانشگاهی آن‌ها بالاتر باشد، در اولویت پذیرش هستند.
وی در خصوص تکمیل ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی و در مقطع دکترای حرفه‌ای، اظهار کرد: در این رشته‌ها نیز با هماهنگی وزارت بهداشت در ظرفیت بسیار محدودی دانشجو پذیرش می‌شود.
شاهانی در ادامه در خصوص مرحله تکمیل ظرفیت دکترای تخصصی دانشگاه آزاد، اظهار کرد: در سال جاری، ظرفیت پذیرش این مقطع به 9000 نفر کاهش یافت و علیرغم ظرفیت خالی تکمیل ظرفیت نیز برای این مقطع اعلام نشد و این در حالی است که در دوره مدیریت قبلی دانشگاه آزاد ظرفیت دانشگاه آزاد در سال 95 در مقطع دکترای تخصصی 45 هزار نفر بود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید