ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی 27 و ۲۸ تیر ماه در حوزه‌های امتحانی برگزار شد.
دکتر آبتین حیدرزاده، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ همه رشته‌ها در نوبت‌های صبح و عصر ۲۷ تیرماه برگزار شد و ۲۸ تیرماه نیز با حضور ۷۰ هزار و ۹۴ داوطلب در شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، ایلام، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، تبریز، تهران، خرم آباد، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شیراز، شهرکرد، قزوین، قم، کاشان، کرمانشاه، کرمان، گرگان، مشهد، همدان، یاسوج و یزد برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مهمترین تغییر آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۸، لزوم کسب حد نصاب نمره‌ زبان انگلیسی است، تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، کسب حداقل نمره ۱۰ از نمره‌ ۴۰ یا به عبارتی ۲۵ درصد نمره در درس زبان انگلیسی از سال ۹۸ و بعد از آن الزامی است.
حیدرزاده خاطرنشان کرد: ۵۱ هزار و ۸۶۱ نفر از داوطلبان آزمون فوق زن و تعداد ۱۸ هزار و ۲۳۳ نیز مرد در قالب ۸۴ رشته‌ تحصیلی در این آزمون با یکدیگر طی دو (۲۷ و ۲۸ تیر) با هم به رقابت پرداختند.
بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجوی وزارت بهداشت در ۲۲ اردیبهشت ۹۸، برای رتبه‌های اول مقطع کارشناسی که فاقد رشته همنام در مقطع کارشناسی ارشد هستند، سهمیه بدون آزمون، حذف و ۱۰ درصد سهمیه با آزمون برای آنان اعمال می‌شود. این مصوبه برای آزمون کارشناسی ارشد سال ١٣٩٩ و به بعد اجرایی خواهد شد.
با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر اعمال محرومیت یک ساله برای دانشجویان انصرافی، به دلیل وجود موارد انصرافی از واجدین شرایط استفاده از سهمیه درخشان سال‌های قبل، بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجوی وزارت بهداشت در ۲۲ اردیبهشت ۹۸، مقرر شد محرومیت جهت پذیرش دانشجو صرفاً برای یک دوره (سال ۹۸) برای این افراد، اجرا نشود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید