ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

داوطلبان کارشناسی ارشد با تجمع در مقابل وزارت بهداشت ضمن اعتراض به کاهش ظرفیت‌ها بدون اطلاع قبلی، خواستار بازگشت ظرفیت‌ها به سال 92 شدند.

داوطلبان کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی برای دومین بار در مقابل ساختمان وزارت بهداشت در اعتراض به کاهش ظرفیت رشته‌های کارشناسی ارشد علوم پزشکی بدون اطلاع آنان تجمع کردند.

این داوطلبان معترض با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت اگر نیرو لازم ندارد، باید یک سال قبل از کنکور این مساله را اعلام کند، افزودند: هر سال قبل از ثبت‌نام ظرفیت‌ها مشخص بود، اما امسال بعد از ارائه کارنامه‌ها، ظرفیت‌ها اعلام شد. از سوی دیگر ظرفیت‌های دانشگاه‌های بین‌المللی که شهریه‌ای است، افزایش پیدا کرده است و سوال اصلی اینجاست که چرا دانشجویی که استعداد دارد باید برای تحصیل پول پرداخت کند. این مساله در حالی است که هنوز هزینه‌های دانشگاه‌های بین‌المللی نیز مشخص نشده است.
یک داوطلب رتبه 25 کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی در اعترض به بی‌برنامگی‌های وزارت بهداشت، گفت: ابتدا زمان اعلام نتایج را 24 تیرماه اعلام کردند؛ اما مجددا شب 24 تیرماه زمان اعلام نتایج، هفته اول مردادماه اعلام شد، این درحالیست که نتایج 27 تیرماه بر روی سایت قرار گرفت. همچنین قراربود که طی یک هفته نتایج اعتراضات اعلام شود، اما هنوزهیچ‌گونه نتیجه‌ای اعلام نشده است.
وی ادامه داد: همچنین در اسفندماه منابع درسی را تغییر دادند به گونه‌ای که رشته شیمی تبدیل به رشته بیوشیمی شده است. در حالی که بیوشیمی هیچ ربطی به شیمی ندارد.
این داوطلب معترض با تاکید بر اینکه 20 درصد ظرفیت برای سهمیه جانبازان در نظر گرفته شده است، گفت: با این وجود فقط 80 درصد سهمیه آزاد وجود دارد و این بدین معناست که شانس قبولی حتی از ظرفیت‌های اعلام شده نیز کمتر است.
به گزارش ایسنا، یکی از دانشجویان دستیاری دندان پزشکی نیز در تماس تلفنی با ایسنا نسبت به نحوه محاسبه نمره دانشجویان اعتراض کرد واظهارکرد: من در آزمون دستیاری دندان پزشکی رتبه 28 را کسب کردم، این در حالی است که فرد دیگری با نمره مشابه رتبه 11 را کسب کرده است و هم چنین در موردی دیگر، دو نفر با نمره یکسان رتبه‌های 30 و 52 را کسب کرده‌اند.
وی با بیان این که پس از بررسی چندین کارنامه متوجه شدیم که دروس ضریب بندی شده‌اند، گفت: هر سال آزمون به گونه‌ای بود که تمام سوالات یک ارزش داشتند و با محاسبه نمره، رتبه بندی‌ها انجام می شد؛ اما در آزمون امسال بدون اطلاع قبلی دروس مختلف آزمون، ضریب بندی شده‌اند به گونه‌ای که ارزش یک سوال آزمون با 3 سوال یک درس دیگر برابری می‌کند وحتی برخی دروس تاا ضریب 6 محاسبه شده اند که این امر بی عدالتی است.
وی با اشاره به این که به وزارت بهداشت نیز بابت این موضوع مراجعه کرده‌ایم، ادامه داد: متاسفانه وزارت بهداشت این اعتراضات را قبول نکرده است. با این وصف در حق برخی ظلم شده و برخی دیگر نیز از این مسئله سود برده‌اند که درهر دو حالت چه این موضوع تصحیح شود و چه به همین شکل باقی بماند یکسری از داوطلبان ضربه روحی خواهند خورد.
پیگیری خبرنگار ایسنا برای پاسخگویی مسئولان وزارت بهداشت به این مشکلات داوطلبان کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی کماکان ادامه دارد.

یکی از داوطلبان معترض گفت: ظرفیت‌ها بیش از50 درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده و این مساله بدون اطلاع‌رسانی قبلی و بعد از کنکور انجام شده است. این در حالی است که آقای پورکاظمی قبل از کنکور اعلام کرده بودند که ظرفیت‌ها اگر افزایش نداشته باشد به هیچ وجه کاهش نخواهد داشت.
یکی از داوطلبان کارشناسی ارشد رشته صنایع غذایی نیز با بیان اینکه 65 درصد ظرفیت این رشته کاهش داشته است، گفت: رشته صنایع غذایی فقط در دو دانشگاه شهیدبهشتی و تبریز پذیرش دارد که دانشگاه شهید بهشتی ظرفیتش از 15 نفر به 5 نفر و دانشگاه تبریز از 12 نفر به 5 نفر کاهش پیدا کرده است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید