ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی روند اخذ مجوز رشته محل‌های دکتری این دانشگاه و نحوه تعامل این دانشگاه با وزارت علوم و بهداشت را تشریح کرد.
دکتر مجتبی علوی فاضل گفت: در حال حاضر ما از سال 93 تا 96 برای هر سال مجوز کتبی جداگانه از وزارت علوم داریم مبنی بر این که تمام پذیرش‌ها مورد تأیید است و جذب دانشجو در کدرشته‌محل‌های درج شده در دفترچه بلامانع است، در حال حاضر ما هیچ رشته فاقد مجوزی را در دفترچه آزمون نداریم. بنابراین حذف برخی از رشته‌محل‌ها که در دفترچه آزمون دکترای دانشگاه آزاد اسلامی به چشم می‌خورد، ناشی از لغو مجوز این رشته‌ها نیست.
وی اظهار کرد: ما بر اساس توافق صورت گرفته میان وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی از سال 1393 به صورت سالانه و به عبارتی موقت اقدام به دریافت مجوز برای رشته‌ها می‌کردیم تا فرآیند زمان بر تصویب رشته‌ها که در سال‌های قبل مسئله‌ساز شده بود به سرانجام برسد. اما نکته‌ای که در مورد دفترچه سال 96 وجود دارد، این است که پس از انتشار دفترچه برخی رشته محل‌ها هنوز تأیید و تعیین تکلیف نشده بود که با حضور دکتر نوریان در مقام سرپرست دانشگاه و پیگیری ایشان این روند تسریع شد و به نتیجه رسید و ما توانستیم نسخه جدید را ارائه کنیم.
وی افزود: در هر صورت فرآیند درخواست برای ثبت رشته‌های جدید و کسب مجوز از وزارت علوم از زمان دکتر جاسبی آغاز و این درخواست‌ها از همان زمان ثبت شده بود که با طولانی شدن مرحله تصمیم‌گیری و تصویب،‌ پس از به ریاست رسیدن دکتر دانشجو این موضوع، ‌در سال 1391 پیگیری و صورت‌جلسه‌ای نوشته شد و شرایط ادامه پذیرش به ویژه در واحدهای علوم و تحقیقات و شرایط تصویب رشته‌ها با استفاده از ظرفیت هیات علمی استانی تا به سرانجام رسیدن فرآیند طولانی تصویب رشته‌ها،‌ برخی مجوزها، شامل رشته‌ها و برخی واحدهای دانشگاهی، معتبر باشد.
سخنگوی دانشگاه آزاد ادامه داد: خوشبختانه ارتباط دانشگاه آزاد با وزارت بهداشت بسیار خوب است و الزامات وزارت بهداشت نیز در این دانشگاه کاملا پذیرفته شده است. به طور نمونه ما در مهرماه سال 1392 حدود 27 تا 28 هزار نفر در مقاطع مختلف کاردانی، کاشناسی و دکترای حرفه‌ای گروه علوم پزشکی پذیرش دانشجو داشتیم،‌ اما با توجه به اهتمام ریاست وقت دانشگاه و معاون آموزشی وزارت بهداشت به عمل در چارچوب ضوابط و مقررات، این پذیرش به حدود 9 هزار و 400 نفر در سال 93 رسید و از طرف دیگر جذب هیات علمی در گروه علوم پزشکی و فرآیند کسب مجوز برای آن سرعت گرفت.
دکتر علوی فاضل در پایان گفت: در حال حاضر نیز به پشتوانه استانداردسازی‌های صورت گرفته در دانشگاه آزاد، برای اولین بار مجوز دوره‌های تخصصی و دستیاری از وزارت بهداشت دریافت کرده‌ایم. در واقع سرمایه‌گذاری که از نظر تجهیزات، امکانات و استانداردسازی در این دانشگاه اتفاق افتاد، موجب اعتماد وزارت بهداشت برای اعطای مجوز به دانشگاه آزاد برای راه‌اندازی دوره‌های تخصصی در این دانشگاه شده است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید