ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس از جذب دانشجو در دوره‌های دکتری پیوسته این دانشگاه خبر داد.
محمدرضا کلباسی گفت: مجوز ایجاد دوره دکتری پیوسته دو رشته علوم پایه را گرفته‌ایم، اما تلاشمان این است که در رشته‌های فنی و پزشکی نیز بتوانیم برای دکتری پیوسته دانشجو جذب کنیم تا دانشجو بعد از دوره لیسانس مستقیما وارد دوره دکتری شود.
وی درباره زمان جذب دانشجو در این دوره‌ در دانشگاه تربیت مدرس اظهارکرد: مجوز برگزاری دوره دکتری پیوسته اخذ شده است و از مهر ۹۸ شروع به جذب دانشجو در این دوره‌ها خواهیم کرد.
کلباسی درباره مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی این دانشگاه اظهارکرد: بحث توسعه دوره‌های بین‌الملل و جذب دانشجویان خارجی از مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه است که در این راستا دانشگاه طرحی را با عنوان "طرح تحول راهبردی" مصوب کرده است.
وی درباره اهداف این طرح توضیح داد: در این طرح هدف دانشگاه این است که رتبه دانشگاه به سطح ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا ارتقاء یابد.
معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس افزود: پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه از بین حدود دو هزار و ۵۰۰ دانشگاه در کل کشور انتخاب شده و از آن‌ها خواسته شده که فعالیت‌های خاص‌تری را انجام دهند تا رتبه خود به ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان ارتقاء دهند.
معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه حضور دانشجویان بین المللی از مواردی است که رتبه دانشگاه‌ها را در سطح بین‌الملل ارتقاء می‌دهد گفت: برنامه‌ریزی وسیعی کرده‌ایم که با اعمال تخفیف در شهریه‌ها، گرفتن بورس از وزارت علوم و یا بورس کردن دانشجویان از طرف دانشگاه بتوانیم حضور دانشجویان بین‌المللی را در دانشگاه تسهیل کنیم.
معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های دانشجویان این است که خیلی از دانشگاه‌ها، شهریه دانشجویان بین‌المللی را به صورت دلار اخذ می‌کنند، به همین خاطر با توجه به آشفتگی‌هایی که در بازار ارز وجود دارد، تصویب کردیم دریافت شهریه از دانشجویان خارجی به صورت ریالی انجام شود.
وی درباره دیگر برنامه‌های آموزشی این دانشگاه گفت: راه اندازی دوره‌های ارشد یک ساله به زبان انگلیسی از دیگر اقداماتی است که در حال پیگیری آن هستیم.
معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس درباره این دوره‌ها توضیح داد: این دوره‌های یک ساله بسیار فشرده و کاربردی‌اند که در بسیاری از دانشگاه‌های جهان مرسوم‌ هستند. در حال حاضر دانشجویان برای گذراندن دوره ارشد بین دو تا سه سال و نیم زمان صرف می‌کنند،‌ اما با برگزاری این دوره‌ها درطی یک سال امکان گذراندن دوره ارشد فراهم می‌شود.
کلباسی توسعه رشته‌های میان رشته‌ای را از دیگر برنامه‌های دانشگاه تربیت مدرس عنوان کرد و گفت: دانشکده فناوری‌های بین رشته‌ای را در سال ۹۶ راه اندازی کردیم که علاوه بر ۱۶ دانشکده دیگر دانشگاه تربیت مدرس به صورت مستقل در حال فعالیت است و در سه رشته با عناوین ساختمان‌های هوشمند، علوم داده و علوم آب دانشجو جذب کرده است و قصد داریم این دانشکده را توسعه داده و رشته‌های کم بازده‌تر و کم متقاضی‌تر را به مرور کم رنگ کنیم و به جای آن‌ها رشته‌های پرمتقاضی‌تر را توسعه دهیم.
معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس جذب اساتید خارجی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه تربیت مدرس عنوان کرد و گفت: این اساتید در دوره‌های کوتاه مدت در حد ۱۰ تا ۱۵ روز هم به تدریس و هم در مشاوره به دانشجویان و هم راه‌اندازی آزمایشگاه‌ها کمک می‌کنند. همچنین با جذب این اساتید خارجی در اعزام دانشجو به صورت متقابل به کشورهای دیگر همکاری ایجاد می‌شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید