ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: راه اندازی رشته دکترای تخصصی مهندسی بافت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تایید شد.
دکتر محمد اعتضاد رضوی ضمن استناد به رأی صادره در ۲۷۲ شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: براساس درخواست و ظرفیت‌های آموزشی دانشگاه و تصویب شورای مذکور، از سال تحصیلی آینده رشته مهندسی بافت با ظرفیت پذیرش دو دانشجو در یک دوره، به رشته‌های دوره دکتری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزوده می‌شود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: مهندسی بافت از رشته‌های بین رشته‌ای است که دانش آموختگان ضمن آشنایی با ساختمان بافت‌ها، قادر به انجام فعالیت‌های مختلف در قلمرو مربوط به ایجاد جایگزین‌های زنده برای بافت‌ها با استفاده از سلول‌های زنده و زیست مواد است.
وی تصریح کرد: از استراتژی‌های اجرایی این برنامه آینده‌نگر بودن رشته مهندسی بافت با هدف تولید فرآورده‌های مؤثر در ترمیم بافت و جایگزینی سلول‌ها مبتنی بر نیازهای ملی و منطقه‌ای است.
دکتر اعتضاد رضوی بیان کرد: اکثر شرکت‌های فعال در زمینه مهندسی بافت و پژوهش‌های انجام شده در این خصوص، در کشورهایی مانند کانادا، آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، اسپانیا، پرتقال، لهستان، هلند، سوئیس، ترکیه، ژاپن و استرالیا دایر است.
وی افزود: در چند سال اخیر، ایران فعالیت‌های متعددی توسط گروه‌های مختلف دانشگاهی دارای گرایش‌های علوم تشریحی و سلول‌های بنیادی، بیوتکنولوژی، سلولی و مولکولی، جراحان ارتوپد، سروگردن، پلاستیک، مغز و اعصاب، گوارش و نیز محققین بیومواد و نساجی که هم در دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی و هم در مراکز تحقیقاتی فنی و صنعتی اشتغال دارند، به انجام رسیده است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید