ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی امور دستیاری و تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر ضرورت اصلاح شیوه پذیرش دانشجوی Ph.D، گفت: دانشجوی Ph.D باید به گونه‌ای تربیت شود که قادر باشد منابع خارج دانشگاهی را از صنعت و وزارتخانه‌های مختلف برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی جذب کند.
به عبارت دیگر دانشجوی دکترا باید جامع نگر و دانش بنیان تربیت شود.
وی تعداد دانشجویان مقاطع ارشد و PhD را در مجموع حدود ۴۰۰ نفر عنوان کرد که توسط حدود ۸۰ عضو هیأت علمی آموزش می‌بینند و ادامه داد: با هدف برقراری تعامل مستمر با اعضای هیأت علمی و تصمیم‌گیری تخصصی در موضوعات مختلف دانشگاه، ماهانه جلسات متعددی با عنوان "جلسات هم اندیشی اساتید" علاوه بر جلسات خصوصی با تک تک گروه‌ها، با حضور اعضای هیأت علمی گروه‌های آموزشی مختلف، مدیران گروه، معاونین و رئیس دانشکده برگزار می‌شود.
دکتر میرمحمد میری : با بیان اینکه هدف اصلی دانشگاه ایجاد تحول مثبت در جهت افزایش بهره وری است، اظهار کرد: دانشکده پزشکی در حال حاضر در رشته‌های علوم پایه شامل کارشناسی ارشد و PhD در ۱۴ رشته در حال تربیت دانشجوست.
دکتر میری با تاکید بر ضرورت اصلاح شیوه پذیرش دانشجوی PhD با هدف تربیت فارغ‌التحصیلان جامعه نگر و مساله محور، تصریح کرد: البته تمام چالش‌ها و مشکلات دوره تحصیل دانشجوی پزشکی از جمله مسائل فیلد بالینی، کمبودها، چالش با بیمار و سایر موضوعات، جزئی از آموزش دانشجویان است، به عبارتی کار درمان و رسیدگی به بیمار نباید روی زمین بماند و مدیریت این شرایط و ایجاد هماهنگی ما بین فیلد بالین و پایه و حل مشکلات، فن و هنر مدیریتی ما را نشان می‌دهد.
ضرورت بازنگری آئین‌نامه‌های آموزشی دوره PhD
وی با تاکید بر ضرورت بازنگری آئین‌نامه‌های آموزشی دوره PhD با هدف مساله محور کردن پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی، اظهار کرد: آئین‌نامه‌ها باید در جهت رفع نیاز کشور، ارتقای صنعت، تکنولوژی، سلامت جامعه و جامعه محوری بازنگری شود.
دکتر میری با بیان اینکه نگرش دانشجویان PhDبرای بازگشت به دانشگاه و تدریس پس از فارغ‌التحصیلی باید تغییر کند، تصریح کرد: لازمه این مساله تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و ایجاد بستر برای حضور دانشجویان در بستر صنعت و جامعه در حین گذراندن دوره تحصیلی است.
دروس "خلاقیت" و "کارآفرینی" در برنامه آموزشی دانشجویان دکترا گنجانده شود
وی همچنین با اشاره به اهمیت افزودن سرفصل‌های جدید مانند خلاقیت و کارآفرینی در برنامه آموزشی دانشجویان دکترا، اظهار کرد: برنامه آموزشی اصلی دانشکده‌های پزشکی توسط هیأت بورد وزارت بهداشت در رشته‌های مختلف تدوین و به کلیه دانشگاه‌ها ابلاغ و در نتیجه برای کلیه گروه‌های آموزشی لازم الاجراست، البته این برنامه نیز چند سال یک‌بار بازنگری می‌شود. با این حال سرفصل‌هایی مانند خلاقیت و کارآفرینی می‌تواند در قالب دروس اختیاری در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.
تغییری در سهمیه بورسیه دانشکده ایجاد نشده است
دکتر میری همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با سیاست دانشگاه در زمینه اعزام دانشجوی بورسیه و همچنین فرصت‌های مطالعاتی، اظهار کرد: دانشکده هیچ تغییری در سهمیه‌های خود ایجاد نکرده و در صورت تقاضای دانشجو و طی پروسه مربوطه، طبق روال گذشته اجرا می‌شود و هنوز هیچ مطلبی مبنی بر توقف اعزام دانشجوی بورسیه و یا فرصت‌های مطالعاتی از سوی وزارت بهداشت ابلاغ نشده است.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین در ارتباط علمی با چندین کشور مطرح اروپایی مانند فرانسه به عنوان فوکال پوینت مطرح بوده و معاونت بین‌الملل دانشگاه در این زمینه بسیار فعال بوده و به زودی تسهیلات جدیدی در سطح اساتید و دانشجویان ارائه خواهد شد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید