ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

با بازنگری آیین نامه دوره دکتری تخصصی پژوهشی وزارت بهداشت، این دوره به عنوان جدید دوره دکتری تخصصی «پژوهشی – فناوری محور» تغییر کرد.
هفتاد و هفتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در ۱۸ آبان ۹۹ برگزار شد و آیین نامه بازنگری شده دوره دکتری تخصصی پژوهشی با عنوان جدید دوره دکتری تخصصی پژوهشی – فناوری محور به تصویب رسید.
همچنین آیین نامه برگزاری آزمون صلاحیت بالینی دوره دکتری عمومی دندانپزشکی و آیین نامه «کمیسیون رهیافت همگرایی» در وزارت بهداشت به تصویب رسید.
دوره دکتری تخصصی پژوهشی (Ph.D by Research) یکی از بالاترین مقاطع تحصیلی آموزش عالی است که به اعطای مدرک دکتری تخصصی پژوهشی (Ph.D by Research) می‌انجامد و مجموعه‌ای هماهنگ از فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی است.
هدف از این دوره تربیت افرادی است که با احاطه به علوم مرتبط در زمینه‌ای خاص و آشنا شدن با روش‌های پیشرفته تحقیق و دستیابی به جدیدترین مبانی پژوهشی بتوانند ضمن فراهم آوردن بستری جهت حل مشکلات مبتلا به جامعه و در دست گرفتن رهبری پژوهش، با نوآوری در زمینه ارتقاء و توسعه روش‌های نوین و پل زدن بین علوم پایه و کاربردی با هدف ارتقاء سلامت، گامی در جهت خودکفایی کشور و توسعه پایدار و گسترش مرزهای دانش و ارتقاء علمی مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها و احیاء روحیه خودباوری برای دستیابی به تازه‌های جهان دانش بردارند.
دوره دکتری تخصصی پژوهشی در مراکز تحقیقاتی مجهز و واجد شرایط دانشگاه های علوم پزشکی با احراز صلاحیت از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، برگزار می شود.
دوره دکتری تخصصی پژوهشی شامل دو مرحله «دوره عالی پژوهش MPhil و دکتری تخصصی پژوهشی» است.
طول دوره MPhil یک سال است که در این دوره دانشجو مهارت های نظری و عملی بنیادین پژوهش را می آموزد. تعداد واحدهای دوره عالی پژوهش ۲۴ واحد آموزشی و پژوهشی است.
طول دوره دکتری تخصصی پژوهشی سه سال است که دانشجو با استفاده از مهارت‌های کسب شده در یک هدف تحقیقاتی یک یا چند پروژه تحقیقاتی را متناسب با اهداف مؤسسه انجام می‌دهد. واحدهای مرحله دکتری تخصصی پژوهشی شامل ۳۰ واحد پایان نامه و حداکثر ۱۰ واحد آموزشی اختصصاصی با تشخیص استاد راهنما است.
فارغ التحصیلان با مدرک دکتری تخصصی پژوهشی با گرایش متناسب با رشته تحقیقاتی ارزیابی شده، می‌توانند در مؤسسات، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و آموزشی به عنوان عضو هیات علمی پژوهشی مشغول به کار شوند و نمی‌توانند با استفاده از مدرک اخذشده در امور کلینیکی یا پاراکلینیکی و تأسیس داروخانه استفاده کنند.
شرایط ورود شامل شرایط عمومی ورود به آموزش عالی، عدم وجود منع قانونی ادامه تحصیل از لحاظ خدمت نظام وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد و داشتن دانشنامه دکتری عمومی، کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا بالاتر از یکی از دانشگاه‌های داخل یا خارج کشور مورد تأیید وزارتین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم تحقیقات و فناوری است.
دارندگان مدارک معادل کارشناسی ارشد مجاز به شرکت در این دوره نیستند.
انطباق سوابق آموزشی و پژوهشی و دانشنامه داوطلب با دوره پیشنهادی دکتری تخصصی پژوهشی به عهده مؤسسه برگزارکننده است. عدم اشتغال به تحصیل هم‌زمان در دوره‌های دکترای تخصصی (PH.D) یا دستیاری در کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور الزامی است.
تحصیل در مقطع دکتری تخصصی پژوهشی تمام وقت است و هرگونه اشتغالی غیر از تحصیل ممنوع است. موفقیت در آزمون زبان انگلیسی مطابق با مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی و موفقیت در مصاحبه ورودی توسط مؤسسه از دیگر شرایط ورود است.
شرط لازم برای پذیرش در این دوره داشتن حداقل دو مقاله تحقیقی منتشر شده در مجلات معتبر ایندکس شده در ISI/PubMed به عنوان نویسنده اول یا نویسنده مسئول به تشخیص کمیته منتخب دانشگاه در هنگام ثبت نام است.
داوطلب دوره دکتری تخصصی پژوهشی (Ph.D. by Research) باید دوره عالی پژوهش MPhil را با موفقیت بگذارند و از مؤسسه برگزار کننده دوره دکتری تخصصی پژوهشی پذیرش بگیرد.
در حال حاضر ۳۷ دانشگاه علوم پزشکی به همراه سازمان انتقال خون ایران، انستیو پاستور ایران، پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی (مرکز تحقیقات سرطان پستان)، جمعیت مبارزه با دخانیات (مرکز تحقیقات کنترل دخانیات)، دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد و بیمارستان چشم پزشکی نور مجری دوره های دکتری پژوهش محور هستند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید