ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

نحوه پذیرش وادامه تحصیل دانشجویان دوره دکترای تخصصی (ph.D) ایرانی دانشگاههای خارج ازکشور

  دانشجویان دوره دکترای تخصصی (ph.D) خارج از کشور در صورتی که برنامه آموزشی  دوره ph.D آنان در خارج  همانند برنامه آموزشی ph.D داخل کشور دارای دو مرحله آموزشی (COURSE  WORK)  و پژوهشی باشد، میتوانند منتقل شوند منوط به آنکه:

معدل پایان دوره مقطع قبلی آنان ( کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی) از 15 کمتر نباشد.

کلیه دروس مربوط به مرحله اول را به اتمام رسانده و در امتحان جامع خارج از کشور شرکت و موفق به اخذ حداقل نمره 15 گردند و در صورتی که دانشگاه  مبدا فاقد امتحان جامع باشد، به مرحله پژوهش رسیده باشند . (پروپوزال ارائه شده ، به تصویب دانشگاه مبدا رسیده باشد.)

مربیان رسمی عضو هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی در صورت داشتن سایر شرایط با گذراندن حداقل 14 واحد درسی یا یکسال  تحصیلی در نظام سالیانه می توانند منتقل شوند.

نحوه پذیرش وادامه تحصیل دانشجویان دوره دکترای عمومی ایرانی دانشگاههای خارج ازکشور

 مقطع دکترای عمومی  ( پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی)

میانگین کل نمرات امتحانات پایان دوره متوسطه نظام قدیم یا میانگین مجموع معدل کل پایان دوره متوسطه نظام جدید و معدل کل پایان دوره پیش دانشگاهی کمتر از 14 نباشد.

در صورت عدم احراز حد نصاب  میانگین کل دیپلم، چنانچه متقاضی دارای مدرک تحصیلی کاردانی یا کارشناسی مرتبط با گروه پزشکی باشد میانگین کل نمرات مقاطع مذکور به ترتیب  15  و 14 قابل قبول می باشد.

دانشجو می بایست حداقل 72 واحد درسی مرتبط در مظام واحدی یا معادل آن در نظام سالانه را با حداقل میانگین کل نمرات 14 در دوره دکتری عمومی ( پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی) در دانشگاه مبداء گذرانده باشد.

کشورهایی که سیستم نمره دهی آنها همطراز  با سایر کشورها نباشد، حداقل میانگین کل نمرات واحدهای پذیرفته شده آنان در "شورایعالی ارزشیابی مدارک تحصیلی" تعیین می گردد.

برای انتقال همسر و فرزندان اعضاء هیات علمی ( دارای حکم رسمی قطعی یا آزمایشی از دانشگاههای داخل تابع  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی ) و فرزندان  مامورین ثابت و رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران شاغل به خدمت در خارج از کشور، ضمن رعایت سایر شرایط جهت متقاضیان دوره دکترای  عمومی گذراندن حداقل 36 واحد درسی در نظام ئاحدی و یا یکسال تحصیلی در نظام سالانه در دانشگاه مبدا لازم است.

مفاد موارد فوق  در خصوص دانشجویانی که صرفاً در دانشگاههای معتبر به تحصیل اشتغال دارند ملاک عمل است.

کسر تعداد واحدهای گذرانده شده تا سقف حداکثر 50 درصد واحدهای قابل قبول است.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید