ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

 

رشته زیست پزشکی سامانه ای (System Biomedicine) مفهومی بین رشته ای و چند تخصصی بوده که بر مبنای داده های بیولوژیکی و پزشکی و استفاده از ابزار های محاسباتی بنا نهاده شده است.

اصلی ترین محور در این تخصص, استفاد از ابزار های محاسباتی ریاضی, کامپیوتر و آمار جهت مدل سازی و شبیه سازی سامانه های زیستی پزشکی جهت فهم دقیق و ارزیابی و پیش بینی این سیستم ها می باشد. خدمات محوری دانش آموختگان می توان به نحو تولید و جمع آوری داده های با برون ده بالای آزمایشات OMICS , آشنایی با طراحی و بکارگیری مدل سازی های محاسباتی در مسیر های برهمکنشی سلولی, کسب دانش پایه ریاضیات محاسباتی در علوم زیستی, آنالیز و بررسی های بیو انفرماتیکی در حوزه پزشکی و سلامت, انطباق و بکارگیری یافته های سامانه های زیستی با نیازها ی بهداشتی درمانی کشور, طراحی طرح های تحقیقاتی و پروتکل های کاری در زمینه سامانه های زیست پزشکی و توانمندی ارائه آموزش های لازم به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اشاره نمود.
فراگیران این رشته به صورت کمی و سیستمیک, سیستم های بیولوژی در پزشکی را مورد مطالعه قرار داده و عملکرد سیستم را در مرحله ژنومیک (DNA ), ترانس کریپتومیک (RNA), پروتئومیک( پروتئین), متابولیک (متابولیزم) و انتراکتومیک ( اندرکنش مولکول ها) مورد بررسی قرار داده و با استفاده از یافته های فوق و علوم محاسباتی با طراحی مدل های ریاضی و شبیه سازی ها ساختار سیستم را مورد مطالعه قرار می دهند.
در این گونه مطالعات یافته های علوم OMICS با یکدیگرتلفیق و بر اساس مدل های ریاضی و کامپیوتری مورد
انالیز و ارزیابی قرار می گیرد. در جهان امروز این گونه مطالعات در حوزه پزشکی به نام زیست پزشکی سامانه ای شناخته می شود که اکثردانشگاه های معتبر جهان در این رشته اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی کرده اند. از اهم مواردی که در این رشته تحصیلی دانش آموختگان می توانند وارد شوند, می توان به مواردی چون تشخیص و درمان بیماری ها با استفاده از شناسایی مارکر های اختصاصی, طراحی داروها با استفاده از شناخت مسیر های مولکولی و بر همکنش ماکرومولکول های درون سلولی, ژن درمانی و دستکاری زنتیکی جهت اصلاح یک مسیر مولکولی ودر نهایت پیش بینی و فهم دقیق بیماری ها با استفاده از مدل های کامپیوتری و شبیه سازی روند بیماری ها می توان اشاره نمود.

 

مطالب مرتبط:

مدارک مورد پذیرش دکتری زیست پزشکی سامانه ای

مواد امتحانی و ضرایب مربوطه دکتری زیست پزشکی سامانه ای

ظرفیت پذیرش دکتری زیست پزشکی سامانه ای  

کلاس کنکور دکتری زیست پزشکی سامانه ای                  

جزوات نفرات برتر دکتری زیست پزشکی سامانه ای                                                         

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید