ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دوره دکتری تخصصی رشته اخلاق پزشکی دوره ای است که طی آن دانشجویان اصول اخلاقی مبتنی بر تعهدات حرفه ای خود و به طور کلی علم اخلاق پزشکی را فراگرفته و با تنظیم رفتار و تدوین اصول حاکی بر رفتار شغلی حرف علوم پزشکی آشنا می شوند. علم اخلاق پزشکی شاخه ای از اخلاق هنجاری و دارای دو جنبه نظری و عملی است که در بعد نظری به تبیین مبانی و مفاهیم فلسفی زیر بنایی این علم، تشریح نظریه های اخلاقی موجود و ارتباط آن با فرهنگ ها، مذاهب و آداب و رسوم جوامع مختلف پرداخته و در بعد عملی با تکیه بر مبانی نظری، مسائل، مشکلات و مباحث مطرح اخلاقی را در حیطه طب و مراقبتهای بهداشتی مورد بحث قرار می دهد و چارچوبی کاربردی برای تصمیم گیری اخلاقی ارائه می دهد. مأموریت اصلی گروه آموزشی اخلاق پزشکی "تربیت و آماده سازی متخصص هایی است که بر پایه یک بینش جامع نسبت به مبانی فلسفی، فقهی و اخلاق اسلامی و نیز آشنایی جامع نسبت به نظریات و نگرش دانشمندان صاحب نظر در عرصه جهانی بتوانند به نحو مطلوبی در برخورد با مسایل و معضلات اخلاقی به وجود آمده در علوم پزشکی تصمیم گیری نمایند".
رشته اخلاق پزشکی علمی میان رشته ای است و دوره دکتری تخصصی دوره ای است که طی آن دانشجویان با تنظیم رفتار و تدوین اصول حاکم بر رفتار شغلی حرف علوم پزشکی آشنا می شوند. اخلاق پزشکی دارای دو جنبه نظری و عملی است که در بعد نظری به تبیین مبانی و مفاهیم فلسفی زیربنایی این علم، تشریح نظریه های اخلاقی موجود و ارتباط آن با فرهنگ ها، مذاهب و آداب و رسوم جوامع مختلف پرداخته و در بعد عملی با تکیه بر مبانی نظری، مسایل، مشکلات و مباحث مطرح اخلاقی را در حیطه طب و مراقبتهای بهداشتی مورد بحث قرار می دهد و چارچوبی کاربردی برای تصمیم گیری اخلاقی می دهد.
دانش آموخته رشته اخلاق پزشکی به عنوان یک صاحب نظر حوزه اخلاق پزشکی و آشنا با کلیات معارف ملی و اسلامی در دنیای امروز می تواند ابعاد اخلاقی امور مرتبط با علوم پزشکی را تحلیل نموده و به معضلات و مسایل جدید به صورت علمی و مستدل پاسخ گو باشد و در تولید علم در این رشته مشارکت داشته باشد. امید آن می رود که در دو دهه آینده با توسعه دانش و پژوهش در زمینه اخلاق پزشکی توسط دانش آموختگان این رشته، کاربرد این دانش در جامعه پزشکی فراگیر شود و در نهایت آنچه که از آن به ارتقاء کیفیت خدمات سلامت یاد می شود در حوزه ارائه خدمات، پژوهش و آموزش محقق گردد.
دانش آموختگان این دوره می توانند در جایگاههای زیر انجام وظیفه نمایند:
- دانشگاههای علوم پزشکی و گروههای آموزشی اخلاق پزشکی
- مراکز تحقیقاتی و بیمارستانها
- کمیته های اخلاق در پژوهش در سه سطح تخصصی، سازمانی و ملی

 

مطالب مرتبط:

مدارک مورد پذیرش دکتری اخلاق پزشکی
مواد امتحانی و ضرایب مربوطه دکتری اخلاق پزشکی
ظرفیت پذیرش دکتری اخلاق پزشکی
دانلود سوالات دکتری اخلاق پزشکی
کلاس کنکور دکتری اخلاق پزشکی
جزوات نفرات برتر دکتری اخلاق پزشکی
لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید