ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در صورت کمبود می توانند خوابگاه‌های جدید اجاره کنند و یا از امکانات بومی استفاده کنند.
دکتر حمیدرضا اشراقی درباره اداره خوابگاه‌ها و تغذیه دانشجویی در نیمسال دوم اظهار داشت: خوابگاه‌های علوم پزشکی فعلاً بر اساس آخرین بخشنامه‌ای که در مورد برگزاری امتحانات اعلام شده بود، فعال هستند. در آن بخشنامه تاکید شده بود که خوابگاه‌ها باید با ظرفیت اسمی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فعالیت کنند.
وی درباره تغذیه دانشجویان علوم پزشکی در نیمسال دوم تحصیلی در شرایطی که آموزش حضوری به دانشگاه‌ها برمی‌گردد، گفت: نحوه سرو غذا در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی گذاشته شده است و مدیران می‌توانند با توجه به شرایط دانشگاه‌های خود یا همچنان شرایط کرونایی را ادامه دهند و غذا را در پک و بسته بندی ارائه کنند و یا می‌توانند در صورت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی سلف سرویس‌ها را راه اندازی کنند.
مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: در انتظار پایان امتحانات هستیم و بسیاری از دانشگاه‌ها برنامه ریزی خود را پس از امتحانات و شروع نیمسال دوم تحصیلی انجام می‌دهند.
وی درباره میزان ابتلا در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی یادآور شد: مواردی از ابتلا وجود داشته است که با توجه به اینکه هنوز در ایام امتحانات بسر می‌بریم در برخی از دانشگاه‌ها دانشجو در قرنطینه امتحان داده و در برخی موارد هم دانشجو قرنطینه شده و شورای آموزشی دانشگاه در مورد امتحانات افراد مبتلا تصمیم می‌گیرد.
اشراقی درباره وضعیت ظرفیت خوابگاه‌های علوم پزشکی در زمان نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ و شروع آموزش حضوری دانشگاه‌ها با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: شرایط شیو ه نامه‌های بهداشتی خوابگاه‌ها تغییر نکرده است و همه دانشگاه‌ها می‌توانند از ظرفیت کامل خود برای اسکان دانشجویان استفاده کنند.
وی در پاسخ به کمبود‌های احتمالی ظرفیت خوابگاهی برای همه دانشجویان خوابگاهی گفت: مقرر شده است مدیران دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی تدابیر لازم را برای ترم جدید به کار بگیرند و در صورت کمبود یا خوابگاه‌های جدید اجاره کنند و یا از امکانات بومی استفاده کنند و شرایط را برای اجاره خوابگاه توسط دانشجویان فراهم کنند.
مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت درباره تصمیم دانشگاه‌ها پس از اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی درباره حضور دانشجویان و آموزش گفت: تصمیم بر این است که همچنان مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا با رویکرد حداکثری به آموزش حضوری پیگیری شود.
وی اظهار داشت: برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ نیز مقرر شده است اولویت اصلی با آموزش حضوری باشد، اما دانشگاه‌ها با توجه به شرایط برخی دروس که امکان ادامه آن به صورت مجازی وجود دارد برای گروهی از ورودی‌ها به صورت مجازی ارائه کنند. در واقع شیوه تلفیقی و ترکیبی مجازی و حضوری با توجه به شرایط پیگیری می‌شود.
همچنین محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ شیوه نامه‌های بهداشتی برای دانشگاه‌ها یادآور شد: دستورالعمل‌های دانشگاهی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ به وزارت علوم ابلاغ شده است و از همین رو برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ نیز دانشگاه‌ها باید همان پروتکل‌ها را اجرا کنند.
شیوه نامه بهداشتی مبارزه با بیماری کرونا در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت منتشر شده است و بر اساس نامه وزیر بهداشت برای دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم قابل استفاده است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید