ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

در راستای رسالت دانشگاه علوم پزشکی مجازی، تفاهم نامه‌ی همکاری با دانشگاه علوم پزشکی بهشتی و انستستو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور منعقد شد.
این تفاهم نامه طی نشستی با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی، دکتر آرش خجسته، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی و رییس انسنتیو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، دکتر سید امیرمحمد مرتضویان و اعضای هیات رییسه طرفین روز گذشته منعقد شد.
در این نشست دکتر خجسته گزارشی در خصوص امکانات دانشگاه، سامانه ها، دروس مجازی سازی شده، تعداد دانشجویان، میزان رضایتمندی آن‌ها ارائه کرد وگفت: دانشگاه علوم پزشکی مجازی با توجه به بازخورد‌ها و عملکردی که در زمان همه گیری کرونا داشت، ثابت کرد استفاده از زیر ساخت‌های نوین و فناوری اطلاعات جهت پیشبرد کار‌ها در زمان کوتاه مناسب‌ترین راه و انتخاب است.
وی افزود: ما معتقدیم آموزش باید به صورت ترکیبی باشد و از حالت منفعل به حالت فعال تبدیل شود. در نظر داریم برنامه بیمارستان‌های مجازی و هوشمند را با استفاده از زیرساخت‌های لازم این دانشگاه و با همکاری دانشگاه‌های دیگر پیش ببریم. این دانشگاه در رقابت با هیچ یک از دانشگاه‌های دیگر نیست. این تفاهم نامه تمایل ما برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تمامی زمینه‌ها خصوصا بیمارستان و کلینیک مجازی را نشان می‌دهد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی در خصوص همکاری با انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور اذعان داشت: انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور جز اولین موارد ایجاد تفاهم نامه در این چندماه اخیر است. ما میخواهیم با دراختیار قرار دادن بستر مناسب، آموزش رژیم‌های غذایی درست، امنیت غذایی، مشاوره آنلاین، کلینیک‌های آنلاین و آموزش همگانی مناسب را با توجه به بازار داغ کلاهبرداری‌های بازار راه اندازی نماییم.
دکتر مرتضویان، رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور ادامه داد: ما در حوزه تغذیه در این انسیتیو با حمایت‌های دکتر زالی دارای دو رکن اساسی هستیم. اولین رکن ما پیشگیری و درمان است. انستیتو دارای ۳۰ تن عضو فعال در حوزه هیات تغذیه است. متاسفانه در راستای امنیت تغذیه موسساتی که بازخورد مثبت مردم را در زمینه رژیم‌های غذایی شاهد هستند، هرروز با سودجویی‌های فراوان مواردی را تجویز و آموزش میدهند که سلامت مردم را بیش از پیش به خطر انداخته است. ما به این فکر افتادیم که دنیا بعد از همه گیری کرونا می‌تواند با استفاده از زیرساخت‌های مجازی سازی با تمامی مردم به راحتی ارتباط موثر گرفته و آموزش‌های لازم در این خصوص را به آن‌ها ارائه دهد.
دومین رکن ما، ترجمان دانش است. در این بخش ما به مردم در خصوص تغذیه سالم آموزش می‌دهیم. همین امر مجازی سازی، این ارتباط و آموزش را برای ما راحت‌تر خواهد کرد. این تفاهم نامه نقطه‌ی شروع همکاری جهت آموزش تغذیه سالم با استفاده از زیرساخت‌های مجازی است.
در پایان دکتر علیرضا زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از این همکاری ابراز خرسندی نموده و ادامه داد: انتخاب دکتر خجسته برای سرپرستی این دانشگاه بهترین انتخاب بود. چرا که ایشان خود بسیار نوآور و خلاق است. از طرفی دانشگاه علوم پزشکی مجازی یک مسیر رو به تعالی را دارد طی میکند و باعث افتخار است که از پلت فرم‌های ملت در اختیار دارد این‌ها پرستیج متفاوتی را برای دانشگاه به ارمغان آورده و اوج این ظرفیت‌ها را میتان در دوران کرونا دید که در این دوران به عنوان ذخیره استراتزیک توانست نقش خوبی را ایفا کند.
وی گفت: ما آماده هستیم در کنار شما برای برنامه‌های ذکر شده همکاری داشته باشیم. ما میخواهیم زمینه‌های مشترک و همکاری‌ها را بیشتر کرده و آمادگی کامل را نیز داریم. زیرا این دانشگاه شرایط خوبی دارد.
دکتر زالی افزود: مسیر این دانشگاه رو به تعالی است و یکی از سرمایه‌های ملی است، پس می‌توان اوج بهره برداری از این دانشگاه را کرد. ­
دکتر زالی در راستای پیشنهاد دکتر خجسته در خصوص آموزش ترکیبی بیان کرد: آموزش ترکیبی یک سبک خوب و امکان پذیر است. با توجه به دستاورد‌های بیان شده در فرصتی مناسب باید از ظرفیت‌های جدید سخن گفت. این تفاهم نامه نقطه‌ی آغاز این مسیر است و انعقاد این قرار داد در ماه مبارک رمضان را به فال نیک میگیریم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: ورود شما به آموزش عمومی در کنار تمامی امکاناتی که دارید بسیار عالی است. ما موافق طرح الکترونیکی کردن تمامی حوزه‌های قابل اجرا در حوزه سلامت هستیم. دکتر زالی در خصوص سلامت تغذیه مردم بیان داشت: یکی از وظایف ما اصلاح الگوی تغذیه مردم است. ما موظفیم که با توجه به تغییر الگوی غذای ایرانی، الگوی ذائقه ای، بحث‌های اقتصادی، تغییرات سفره مردم، تامین موادغذایی مغذی، رفع چالش‌ها و سبد سفره‌ای مردم را در دستور کار انستیتو قرار دهیم.
وی درخصوص سودجویی برخی موسسات تغذیه‌ای اظهار کرد: مسایل مربوط به این موسسات بحثی جدی است. این موسسات با دادن اطلاعات اشتباه که نگرانی‌هایی را برای ما ایجاد کرده، سلامت مردم را به خطر انداخته اند.
غذا به یک برنامه شبه استراتژیک تبدیل شده است. ما باید آموزش همگانی را با همکاری اساتید کشور که در این حوزه در انستیتو در غالب بسته‌های آموزشی متنوع­ داشته باشیم که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی مجازی میتواند کمک قابل توجهی به ما کند و در آخر میخواهم این تفاهم نامه برای هر یک از طرفین حالت عملیاتی را داشته باشد.
گفتنی است، این تفاهم نامه در راستای عملیاتی سازی سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، راهبرد‌های دولت و وزیر محترم بهداشت در ارتباط با امنیت غذایی و تغذیه‌ای جامعه و جاری شدن عدالت اجتماعی، که ثمره آن به ویژه ارتقای سلامت عمومی، کاهش بیماری های غیرواگیردار، افزایش سواد غذا و تغذیه در جامعه و کاهش هزینه های درمان از طریق پیشگیری است، به امضای طرفین رسید.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید