ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت گفت: پدافند غیرعامل یکی از شاخص‌های ارزیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی است.
دکتر جعفر میعادفر در نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱ افزود: وزارت بهداشت در سال‌های اخیر در زمینه پدافند غیرعامل عملکرد مثبتی داشته و رتبه خوبی کسب کرده است.
وی ادامه داد: در تفاهمنامه پنج ساله‌ای که از سال ۹۶ بین وزارت بهداشت و سازمان پدافند غیرعامل منعقد شد تکالیفی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین شده است.
رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت گفت: مأموریت‌های وزرات بهداشت در پدافند غیرعامل شامل سیاست گذاری، برنامه ریزی، تأمین منابع، هدایت و راهبری نظام عملیات پدافند غیرعامل در حوزه سلامت است.
دکتر میعادفر افزود: مقاوم سازی، ایمن سازی و مصون سازی زیرساخت‌ها، دارایی‌ها و منابع نظام سلامت، استقرار و فعالیت نظام جامع پیشگیری و کاهش خطر، آمادگی، پاسخ و بازتوانی نظام سلامت در برابر انواع تهدیدات پدافندی، ارتقای زیرساخت‌های ملی در تولید اقلام و تجهیزات راهبردی، ارزیابی عملکرد و مستندسازی درس آموخته ها، استقرار و فعالیت نظام تأمین، تدارک، ذخیره و توزیع اقلام و تجهیزات راهبردی سایر مأموریت‌های وزارت بهداشت در حوزه پدفند غیرعامل هستند.
وی ادامه داد: در راستای تفاهمنامه، اقداماتی نظیر تقویت ساختار و سازمان پدافند غیرعامل، رصد و پایش، ارتقا و تقویت مدیریت و کنترل انواع تهدیدات، پدافند سایبری در نظام سلامت، منابع فیزیکی، مصون سازی، صنعت پدافندی و نظارت و ارزیابی از طرف وزارت بهداشت انجام شده است.
رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های ارزیابی رتبه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مسأله پدافند غیرعامل است، گفت: در این جهت دستورالعمل تشکیل کمیته پدافند غیرعامل تدوین و به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.
دکتر میعادفر با اشاره به تهیه نقشه‌های مخاطرات طبیعی در راستای رصد و پایش پدافند غیرعامل در حوزه سلامت افزود: این نقشه‌ها احتمال رخداد‌های حوادث ترافیکی، سیلاب، بهمن، گرد و غبار، خشکسالی، زمین لغزش، زلزله، حوادث صنعتی، انفجار گاز و مسمومیت‌ها در نقاط مختلف کشور را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در راستای پایش پدافند غیرعامل در حوزه سلامت تهیه داده‌های مکانی بیمارستان‌ها و سطوح ارجاع بیمارستان‌های عمومی و پایگاه‌های اروژانس انجام شده است.
رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت گفت: در زمینه ارتقا و تقویت مدیریت و کنترل انواع تهدیدات به مسئله پدافند شیمایی و پدافند پرتوی و ابلاغ شیوه نامه تشخیص و درمان مسمومیت‌های حوادث شیمیایی و ابلاغ شیوه نامه تشخیص و درمان انواع حوادث پرتوی توجه شد.
دکتر میعادفر با اشاره به اهمیت توجه به پدافند سایبری در نظام سلامت افزود: به تشکیل کارگروه تخصصی، تدوین نقشه راه، شناسایی روش‌های تشخیصی مخاطرات، تدوین مداخلات ادغام یافته، تدوین شیوه نامه‌های مقابله و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه پدافند سایبری توجه شده است.
وی با اشاره به این که اقدامات عمرانی حوزه سلامت باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند، ادامه داد: تاکنون به الحاق این پیوست برای ۱۰۰ مرکز عادی و حساس توجه شده است.
رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت گفت: همچنین برای اتصال مترو به بیمارستان‌ها برای بهره مندی از انتقال ریلی بیماران و مصدومان در شرایط اضطراری دو ایستگاه مترو صادقیه و امام خمینی تهران به پایگاه‌های اورژانس مجهز شده‌اند. برای سایر ایستگاه‌های مترو تهران و شهر‌های دارای مترو نیز اقدام مشابه باید انجام شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید