ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس آزمایشگاه پیش‌بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ثبت ۹۱۴ پروژه تحقیقاتی در این آزمایشگاه خبر داد و گفت: کلیه دستگاه‌های موجود در این آزمایشگاه ساخت داخل است.
دکتر محمدرضا آی در افتتاحیه پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش‌بالینی که به صورت آنلاین برگزار شد، با بیان اینکه آزمایشگاه پیش‌بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۹۶ با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد، افزود: تمام دستگاه‌های موجود در این آزمایشگاه ساخت شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی تهران و تنها مرکزی در دانشگاه است که مجوز از سازمان انرژی اتمی دارد، یعنی ما از تمام مواد رادیو اکتیو می‌توانیم برای کارهای تحقیقاتی و آموزشی استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در چهار سال گذشته حدود ۹۱۴ پروژه در این مرکز ثبت شده است، خاطر نشان کرد: این در حالی است که این پروژه‌ها قبل از راه‌اندازی این مرکز یا انجام نمی‌شد و یا به سختی در بیمارستان‌ها صورت می‌گرفت و با راه انداری این آزمایشگاه، رشد اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در آزمایشگاه پیش‌بالینی روند صعودی داشته است.
آی، با تاکید بر اینکه در دوران کرونا حدود ۶ هزار اسکن در این مرکز انجام شد، اظهار کرد: ۵۶۰۰ ساعت در این مدت با دستگاه‌ها خدمات ارائه شده است و به طور کلی از زمان راه‌اندازی، در این مرکز به ۱۰ هزار نفر و ۴۰ هزار نفر ساعت آموزش داده شد که معادل ۲۰۶ کارگاه در سطوح مقدماتی تا فوق پیشرفته می‌شود.
رییس آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزاری دوره‌های آموزشی را از دیگر ویژگی‌های این آزمایشگاه نام برد و گفت: این دوره‌ها برای بستر سازی پژوهشی و آشنایی با دستگاه‌های موجود برگزار می‌شود تا پژوهشگران بتوانند از خدمات این مرکز بهره مند شوند.
آی با بیان اینکه در حال حاضر ۸ مرکز پیش‌بالینی در دانشگاه‌های بزرگ (کرمانشاه، تبریز، مشهد،کرمان،شیراز، اصفهان، بوشهر و..) با محوریت دانشگاه علوم پزشکی تهران درحال راه‌اندازی است گفت: این مراکز تمام مشاوره‌های خود را از این آزمایشگاه دریافت می‌کنند و تجربه‌های ما به آنها بسیار کمک می‌کند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید