ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی ۶ تا ۸ مهرماه امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار خواهد شد.

دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اعلام این خبر اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی کمیته‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی کل کشور نیز همزمان با بیست و سومین کنگره ملی سالیانه در اردبیل برگزار می‌شود. این جشنواره جهت انتخاب و تجلیل از کمیته‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی برتر و دانشجویان پژوهشگر برتر در دو سطح حقیقی و حقوقی برای اولین بار در کشور برپا می‌شود.
وی با بیان اینکه در این دوره از برگزاری کنگره بالاترین رکورد مقالات دریافتی به ثبت رسیده است، تصریح کرد: دو هزار و ۱۰۰ چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که به دلیل محدودیت‌های موجود بالغ بر ۴۰۰ مقاله به صورت سخنرانی، پوستر و پوستر الکترونیکی(e poster) پذیرفته شده است. در بخش داوری نیز با حساسیت‌های بسیار و طبق شاخص‌های معین ارزیابی مقالات انجام پذیرفته و همچنین بخش‌های مربوط به فناوری و نوآوری به صورت جداگانه داوری شده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به برنامه فشرده که طی سه روز برگزاری کنگره در نظر گرفته شده است، به برگزاری کارگاه‌های جانبی نیز اشاره و اعلام کرد: نشست‌های کلان مناطق آمایشی در ۱۰ سالن مجزا و به صورت همزمان طی سه روز برگزاری کنگره دایر خواهند بود.
دکتر پناهی با اشاره به اینکه دانشجویان باید قدردان دوران جوانی و روحیه جویندگی و پرسشگری خود باشند، خاطرنشان کرد: دانشجویان برای پژوهش به این روحیه بسیار نیازمند هستند و باید در برابر هر پدیده‌ای علامت سوال بگذارند و به دنبال پاسخی علمی و مبتنی بر دانش برای آن باشند.
وی اظهار کرد: از اهداف اصلی برگزاری کنگره پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی در کنار آموزش و تربیت، ترغیب دانشجویان به امر پژوهش‌های کاربردی است و تمام تلاش این هست که دانشجویان و پژوهشگران را به سمتی سوق دهیم که تحقیقات پس از چاپ مقاله متوقف نشده و منجر به تولید ثروت و کارآفرینی در کشور شود. ترویج این نگاه کلان مدیریتی در دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم علاوه بر تربیت نسلی برخوردار از دانش و دارای قدرت تفکر انتقادی به تولید علم و فناوری و همچنین ثروت برگرفته از این دو، با پیشرفت‌های روز دنیا همگام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های درسی به نحوی هستند تا بیشترین تعداد واحد درسی امکانپذیر برای دانشجویان تعریف شود و برای توسعه دروسی که دانشجو به آن علاقه‌مند است، فضایی دیده نشده است، افزود: کمیته‌ها این خلأ را پر کردند. یادگیری اصولی پژوهش، کار تیمی و گروهی، انجام پژوهش‌های به‌روز و متناسب با نیاز جامعه و منجر به محصول همه در کمیته‌ها مهیا شده است، ولی مسیر آن بر عهده دانشجو و متکی به پویایی اوست.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با ابراز امیدواری اظهار کرد: به طور قطع برگزاری این کنگره‌ها و جشنواره‌ها شروعی برای رشد باور و انگیزه در دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی است و مسیر روشنی برای شکوفایی استعدادهای جوان ما خواهد بود.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید