ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساماندهی انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور را از دیگر محورهای مطرح دانست.
دکتر منصور کبگانیان اظهار کرد: بسیاری از این دانشجویان مشکلات مختلف اقتصادی و فرهنگی پیدا می‌کنند، ضمن آنکه در دانشگاه هایی مشغول به تحصیل هستند که کیفیت لازم را ممکن است نداشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: بر این اساس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی آیین‌نامه‌ای را با مشاورت ستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور تهیه کرد. این آیین‌نامه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد بر اساس مفاد این آیین‌نامه وزارت بهداشت لیست دانشگاه‌های مورد تایید خود را هر ساله اعلام کند.
قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: اعلام لیست دانشگاه های مورد تایید از آن جهت است که افرادی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل می شوند، بدانند که کیفیت دانشگاه‌های خارج از کشور برای ما مهم است.
وی ادامه داد: بر این اساس قرار است یک آزمون ارزیابی صلاحیت علمی برای افرادی که درخواست بازگشت به کشور و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور را دارند، توسط بخش آموزش پزشکی توسط وزارت بهداشت طراحی شود و برای این دسته از داوطلبان حد نصابی در نظر گرفته می‌شود.
کبگانیان با تاکید بر اینکه جزئیات پذیرش این دسته از داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل دردانشگاه های کشور با مشورت و هماهنگی شورای سنجش و پذیرش آموزش کشور تعیین خواهد شد، خاطر نشان کرد: در این زمینه در صورتی که نیاز به آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های دیگر باشد، تدوین خواهد شد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید