ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: آیا می دانید شرکت های دانش بنیان دانشگاه با تولیدات چشمگیر خود، افزون بردرآمدزایی، بار بسیاری را از دوش نظام سلامت و کشور برداشته اند.
دکتر حسین قناعتی در نشست هم اندیشی با اساتید و دستیاران گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از شنیدن جزئیات برنامه عملیاتی ۴ ساله گروه مغز و اعصاب، این گروه را از لحاظ نظم، حرکت علمی و سختی کار زبانزد جامعه پزشکی دانست و گفت: جراحی مغز و اعصاب رشته عظیمی است، چراکه با مغز انسان سروکار دارد و بشر، با وجود پیشرفت های بسیاری که به دست آورده، هنوز نتوانسته ساده ترین کارهای مغز را شبیه سازی کند.
دکتر قناعتی با بیان اینکه پیچیده ترین فرایندهای مدیریتی، ساده ترین کار برای مغز است، گفت: مغز و اعصاب به خودی خود، ماهیت علم مدیریت را دارد و کمک می کند با پیچیدگی های علم مدیریت بهتر آشنا شویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، حرکت برنامه محور را در جهان بی ثبات کنونی، موجب برقراری ثبات دانست و گفت: اگرچه برنامه های بزرگی در جهان پیش بینی شده که به هدف نرسیده؛ مانند پوشش همگانی بهداشت که ۳ هزار دانشمند WHO برای برقراری عدالت در سلامت تا سال ۲۰۳۰ آن را برنامه ریزی کرده بودند، ولی با همه گیری کرونا این برنامه به هم خورد و به تعبیر جامعه شناس بزرگ آلمانی، جهان به دو عصر پیش از کرونا و پس از کرونا تقسیم شد. با این وجود، برنامه ریزی همچنان رکن اساسی پیشرفت در جهان بی ثباتی است که در آن قرار داریم و کمک می کند که بدانیم چه می خواهیم و باید در چه مسیری حرکت کنیم.
دکتر قناعتی با بیان اینکه هرچه بی ثباتی بیشتر باشد، جهت منحنی های مدیریت، به سمت استقامت و عشق بیشتر می شود، گفت: عرفای بزرگ ما نیز در اشعار و سخنان خود مانند این بیت مولانا «پای استدلالیان چوبین بود* پای چوبین سخت بی تمکین بود» به این امر تاکید داشته اند. در جنگ تحمیلی نیز مقاومت و عشق و امید باعث پیروزی کشورمان شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با یادآوری اینکه امروزه امید در کشورمان مورد هجمه قرار گرفته است، افزود: آیا می دانید شرکت های دانش بنیان دانشگاه با تولیدات چشمگیر خود، افزون بردرآمدزایی، بار بسیاری را از دوش نظام سلامت و کشور برداشته اند. ۱۸۰ محصول دانش بنیان در دانشگاه ساخته شده و همین دستگاه نویگشینی که جراحان مغز و اعصاب با آن کار می کنند، ساخت ایران است.
دکتر قناعتی، در تکمیل این بخش از سخنان خود با تاکید براینکه «ما می توانیم» به شرط آنکه با «برنامه» پیش برویم، گفت: درست است که برنامه ریزی و سیاستگذاری مهم است؛ اما روش اجرای سیاست و برنامه نیز اهمیت بسیاری دارد. مدیریت علم است و شاخص های پیچیده ای دارد که باید با دقت پیش برویم و کشتی بزرگ دانشگاه را به سلامت به مقصد برسانیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به رایزنی های انجام شده برای حمایت از نیروی انسانی و دستیاران، گفت: نیروی انسانی اساس پیشرفت
دکتر قناعتی با تاکید بر گسترش فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب و تربیت جراح عروق مغز توانمند، گفت: فهرست تجهیزات مورد نیاز بخش ها را با دلایل آن ارسال کنید که برای تهیه آن اقدام شود. به منظور مدیریت و استفاده بهینه از تجهیزات پزشکی نرم افزاری طراحی شده که مشخصات همه تجهیزات دانشگاه در آن ثبت می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران توسعه فعالیت های بین المللی گروه جراحی مغز و اعصاب را ضروری دانست و گفت: دانشگاه در بسیاری از کشورها میزهای فعالی دارد که شما می توانید با بخش های بین المللی مرتبط، تعامل برقرار کنید.
دکتر قناعتی یکی از برنامه های دانشگاه را توسعه توریسم سلامت دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران، خدمات پیشرفته پزشکی را با هزینه مناسب ارائه می دهد که اگر فرهنگ توریسم تقویت شود و بیمار احساس آرامش کند و کیفیت خدمات را ببیند، می توانیم جایگاه خود را در این عرصه ارتقاء دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی مرکز جراحی مغز و اعصاب در منطقه ۲۲ را ظرفیت مناسبی برای توسعه فعالیت های گروه جراحی مغز و اعصاب دانست و گفت: این مرکز از نظر فضای فیزیکی بزرگترین مرکز جراحی مغز و اعصاب جهان است و امکانات خوبی دارد که می تواند در اختیار جراحان مغز و اعصاب قرار گیرد. درحال برنامه ریزی هستیم که مراحل ساخت آن تکمیل شود.
دکتر قناعتی در پایان سخنان خود با تاکید براینکه وظیفه ما تامین سلامت جامعه است، گفت: بخش عمده ای از بودجه کشورها صرف درمان بیماری های غیرواگیر می شود که اگر این بیماری ها کنترل شود، بسیاری از هزینه ها نیز کاهش می یابد. باید با تمام قوا و با امید پیش برویم تا بتوانیم به سهم خود، سلامت جامعه را ارتقاء دهیم.
در ادامه اساتید و دستیاران گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه و چالش های گروه خود را مطرح کردند و رئیس دانشگاه راهکارهای پیگیری و رفع مسائل را ارائه کرد.
سپس، دکتر محمد شیرانی، مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب با اشاره به ویژگی های این رشته و سنگینی کار فوق تخصصی که بر دوش اساتید و دستیاران است، گفت: این نشست فرصت مغتنمی است که برنامه ها و چالش های گروه را مطرح کنیم.
دکتر شیرانی با تاکید بر توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی، گفت: تا ۳۰ سال آینده پزشکی در صدر نیازها قرار می گیرد، باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بتوانیم این نیازها را پاسخ دهیم.
مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب با اشاره به تدوین برنامه ۴ ساله گروه بر مبنای برنامه عملیاتی دانشگاه، گفت: بیش از دو ماه است که این برنامه در کمیته راهبردی متشکل از ۱۷ نفر از اساتید باتجربه و صاحبنظر جراحی مغز و اعصاب تدوین شده است.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ادامه دکتر کوروش کریمی، معاون بین الملل گروه جراحی مغز و اعصاب، سند راهبردی این گروه را تشریح کرد و گفت: تدوین این سند از اسفند ۱۴۰۰ آغاز شده و تا شهریور ماه امسال ادامه داشته است. واژه ها و کلماتی که در این سند به کار برده شده، به گونه ای انتخاب شده که افق آینده را ترسیم کند و جنبه های مختلف فعالیت گروه را تحت پوشش قرار دهد.
دکتر کریمی با اشاره به ماموریت ها، نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها و چشم انداز پیش روی گروه، گفت: در این برنامه ۱۰ راهبرد شامل ارتقای فعالیت های آموزشی، پژوهشی، درمانی، تعهد حرفه ای، فعالیت بین الملل، همکاری و هماهنگی، ارزیابی و بازبینی راهبردی، جلب مشارکت، جذب و توانمندسازی و همچنین ارتقای تشکیلاتی در نظر گرفته شده و برای هریک از این راهبردها، راهکارها و اولویت هایی پیش بینی شده است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید