ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: هر درخواستی برای ایجاد رشته یا دانشکده علوم پزشکی ابتدا می بایست از سوی دانشگاه ها داده شود؛ به این ترتیب درخواست و پیگیری نمایندگان مجلس یا سایر مراجع، صرفا جنبه تسهیل گری و حمایت دارد و اساسا آنچه در شورای گسترش مطرح می شود، درخواست اولیه دانشگاه است که ممکن است ناظر به تاسیس رشته یا دانشکده جدید باشد.
ابوالفضل باقری فرد ضمن بیان این مطلب گفت: وقتی درخواستی برای تاسیس دانشکده جدید در شورای گسترش طرح و راجع به آن تصمیم گیری می شود، لزوما باید فرایند کارشناسی را طی کند و تنها پس از طی این فرایند است که وزارت بهداشت راجع به موضوع در چارچوب مقررات و دستورالعمل های لازم الاجرا و با رعایت سند آمایشی تصمیم گیری می کند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: هر درخواستی خطاب به وزیر یا بنده برای تاسیس دانشکده، داده می شود، منحصرا به شورای گسترش که مرجع تشخیص و کارشناسی موضوع است ارجاع می شود و ارجاع یک درخواست به معنی رد یا تایید آن نیست.
وی افزود: شورای گسترش وزارت علوم نیز همین کارکرد را دارد و همواره درخواست های مردمی یا کارشناسی یا درخواست هایی از جانب نمایندگان محترم مجلس راجع به تاسیس دانشکده مطرح است که تاکیدی بر درخواست اولیه دانشگاه بوده و همراه با بررسی درخواست اولیه، توسط اعضای شورا ملاحظه می شود.
باقری فرد تصریح کرد: مطابق قانون اساسی نمایندگان مجلس حق دارند در همه مسایل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کنند و دیدگاه یا مطالبه هر یک از ایشان در خصوص تاسیس دانشکده علوم پزشکی کاملا محترم و نشانه توجه آنها به مردم است؛ اما در عین حال شورای گسترش مکلف است در فرایند کارشناسی به وظیفه خود عمل و مبتنی بر نیاز سنجی، امکان سنجی و در چارچوب مقررات تصمیم سازی کند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید