ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش تعداد طرح های فناورانه در این دانشگاه خبر داد.
دکتر امیرعلی قهرمانی ، با اشاره به اینکه معاونت تحقیقات و فناوری در ۳ بخش مدیریت توسعه فناوری سلامت، مدیریت توسعه پژوهش و مدیریت اطلاع رسانی اقدامات مناسب و خوبی را انجام داده است، گفت: مدیریت توسعه فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی با حمایت و تقویت بخش نوآوری و فناوری اقدامات مهمی را انجام داده و منجر به رشد تعداد طرح‌های فناورانه این مرکز شده، به نحوی که این طرح‌های فناورانه از ۶ مورد در سال ۹۹ به ۳۲ مورد طی امسال رسیده است.
وی با بیان اینکه تعداد اختراعات در حیطه فناوری دانشگاه نیز جهش داشته است، اظهار کرد: تعداد اختراعات در بازه زمانی اعلام شده از ۵ اختراع به ۱۴ اختراع رسیده است.
قهرمانی، افزایش تعداد طرح‌های برون دانشگاهی (ارتباط با صنعت) به ۳ طرح، افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت، افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد و افزایش تعداد شرکت و هسته‌های فناور مستقر در مرکز رشد به ۱۵ مورد را از اقدامات مهم این مرکز اعلام کرد.
وی با بیان این که در نظر داریم تا با استفاده از تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی و بکارگیری نتایج حاصل از تحقیقات در فناوری و ایجاد محصولات مختلف در حوزه سلامت قدم‌های بزرگی برداریم، ادامه داد: پشتیبانی از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت و پشتیبانی از محققان و پژوهشگران و صاحبان ایده‌های فناورانه توسط این معاونت انجام شده و در رأس برنامه‌های آن قرار دارد.
قهرمانی با اشاره به اینکه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه با نگاه مثبت و حمایتی موجود در مسیر تحول و حرکت به سمت دانشگاهی کارآفرین، نوآور و فن آفرین گام برداشته است، ادامه داد: طرح‌های تحقیقاتی مدیریت پژوهش با این گام‌های برداشته شده رشد چشم‌گیری داشته و از ۱۲۶ طرح به ۲۴۱ طرح رسیده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: تعداد طرح‌های اتمام یافته این مرکز نیز از ۱۰۲ طرح در سال ۹۹ به ۱۴۷ طرح در سال ۱۴۰۱ رسیده؛ همچنین تعداد طرح‌های کمیته تحقیقات دانشجویی از ۱۳ طرح به ۲۵ طرح افزایش داشته است.
وی، افزایش مقالات منتشر شده ایندکس، افزایش برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین تدوین ۴ مورد راهنمای استفاده از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی پزشکی را از اقدامات مهم مدیریت اطلاع‌رسانی پزشکی این معاونت ذکر کرد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید