ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که مصوبه پژوهشگران مستقل دارای خلاءهای قانونی است، گفت: مصوبه پژوهشگران پسادکتری نهایی شده و در انتظار تامین منابع مالی است.
دکتر پیمان صالحی، در مورد آخرین وضعیت مصوبه پژوهشگران مستقل، توضیح داد: در سند تحول دولت، یک بخشی وجود دارد که به پژوهشگران مستقل اشاره شده و در آن ذکر شده که نظام پژوهشگران مستقل باید راه‌اندازی شود و این افراد در طرح‌هایی که سازمان‌ها و دانشگاه‌ها دارند، باید شرکت کنند.
وی افزود: در آخرین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در مردادماه، موضوع پژوهشگران مستقل مورد تصویب قرار گرفته و شورا موظف شده است تا آیین‌نامه پژوهشگران مستقل را پیگیری کند. این آیین‌نامه در حال نگارش است، ولی نکاتی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. ما به زودی بخشی از موضوع پژوهشگران مستقل را پس از تصویب نهایی در شورای عالی عتف اعلام می‌کنیم.
معاون پژوهشی وزیر علوم، در مورد زمان نهایی شدن مصوبه پژوهشگران مستقل، با اشاره به خلاهای قانونی آن گفت: این موضوع یک‌سری خلاهای قانونی دارد. مثلاً در مورد وضعیت بیمه این افراد دچار خلا قانونی هستیم. حداقل بیمه را هر کسی می‌تواند بگیرد، ولی در مورد بیمه‌ای که در سطح این افراد باشد و این‌که چه کسی این حق بیمه را پرداخت کند، خلا قانونی وجود دارد. این مسائل را باید با قانون‌گذاری حل کرد و معمولاً این مسائل به دلیل نیاز به تعامل با مجلس و نهادهای قانون‌گذار، طولانی می‌شود. اگر این خلاهای قانونی نبود، در اجرا مشکلی نداشتیم.
صالحی اظهار کرد: ما مطالعات تطبیقی هم با کشورهای دیگر انجام دادیم و متوجه شدیم که کشورهای دیگر هم چیزی را به این صورت در نظام پژوهشی‌شان وارد نکردند. ما در حال بررسی هستیم که آن‌چیزی را اعلام کنیم که قابل اجرا باشد؛ نه این که چیزی را اعلام کنیم که مشکلاتی را ایجاد کند. من مطمئنم در برخی حوزه‌ها می‌توانیم از ظرفیت پژوهشگران مستقل و افرادی که حرفه‌ای هستند، استفاده کنیم.
دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که در ایران هم مانند همه دنیا، دانشجویان موتور اصلی فعالیت‌های اجرایی پژوهش و فناوری هستند، گفت: در کنار دانشجویان، پژوهشگران پسادکتری را نیز باید اضافه کرد. موضوع پژوهشگران پسادکتری در کشور ما مغفول مانده و با مصوبه شورای عالی عتف، این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به این‌که آیین‌نامه شورای عالی عتف در مورد پژوهشگران پسادکتری نهایی شده است، گفت: فقط منابع مالی آن، به دلیل این‌که منتظر تصویب صندوق علوم، تحقیقات و فناوری هستیم که در دستور کمیسیون‌های دولت است، به محض این‌که این منابع تامین شود، اجرای مصوبه پژوهشگران پسادکتری نیز پیگیری خواهد شد.
صالحی در پاسخ به این‌ سوال که آیا اجرایی شدن مصوبه پژوهشگران پسادکتری و پژوهشگران مستقل، به پایان دولت می‌رسد یا خیر؟؛ گفت: مصوبه پژوهشگران پسادکتری قطعاً تا پایان امسال انجام می‌شود، پژوهشگران مستقل را نیز امیدواریم تا پایان سال و اوایل سال آینده، نهایی کنیم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید