ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا انتهاي روز 3 شنبه 16 خرداد ماه ساعت24 ميتوانند بامراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق دفترچه راهنمااقدام به انتخاب رشته نمايندوتوجه فرمايند که 2تغيير در سهميه هاي دفترچه لحاظ شده است

 

داوطلبان تا انتهای امروز ميتوانند اقدام به انتخاب رشته نمايند
(دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است) و ميتوانند از مطالعه آن کمک بگيرند

در مجموع ۳۵۵ هزار داوطلب در این آزمون، مجاز به انتخاب رشته شده اند.

پس از تأئید نهایی رشته‌های انتخابی توسط متقاضی، رسید توسط سیستم در اختیار وی قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نشده است.

تغييرات سهميه هاي پذيرفته شدگان آزمون:

امسال برای نخستین بار یک سهمیه مختص داوطلبانی که در حادثه آتش سوزی مدارس دچار سوختگی شده بودند اختصاص یافته است.

 همچنين در مورد سهمیه رزمندگان و ایثارگران دو تغییر برای سهمیه ۵ درصد و اعلام رأی دیوان عدالت اداری درباره تعداد دفعات استفاده از سهمیه اعلام شده است.

سهمیه داوطلبان دچار سوختگی در حادثه آتش سوزی مدارس:

براساس ماده واحده مصوب جلسه ۱۶۲ مورخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به داوطلبانی که دچار سوختگی حاد در حادثه آتش سوزی مدرسه شهید رحیمی درودزن استان فارس (در سال ۱۳۸۵) شده اند، سهمیه‌ای مازاد بر ظرفیت در استان بومی داوطلب، به مدت دو سال در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ اختصاص می‌یابد.

این داوطلبان برای استفاده از این سهمیه باید حدنصاب ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد کدرشته محل مورد تقاضا را کسب کنند.

داوطلبانی که حائز شرایط استفاده از این سهمیه هستند باید درخواست خود را به روش الکترونیکی که دربند ۱۸ صفحه ۲۱ دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ توضیح داده شده است به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند.

سهمیه رزمندگان و ایثارگران

با توجه به تصویب «قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۶-۱۴۰۰) در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ توسط مجلس شورای اسلامی، ماده ۹۰
این قانون علاوه بر ماده ۷۰ «قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» و اصلاحیه بعدی آن در ماده ۴۷ قانون الحاق برخی مواد به «قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)» سهمیه رزمندگان و ایثارگران در این آزمون اجرا و گزینش داوطلبان براساس این قوانین صورت می‌گیرد.

مطابق ماده ۶ آئین نامه اجرایی ماده ۷۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوبه جلسه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ هیئت وزیران، مشمولین سهمیه ایثارگر پنج درصد ظرفیت، ابتدا همانند سایر داوطلبان در سهمیه آزاد گزینش می‌شوند و در صورت عدم قبولی، با شرایط ایثارگران در سهمیه ایثارگر ۵ درصد و سپس در خالی مانده ظرفیت سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد گزینش می‌شوند.

داوطلبان شاهد و ایثارگر، برای بهره مندی از شهریه تحصیلی دانشگاه‌ها (موضوع آیین نامه اجرایی ماده ۶۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران) نسبت به انتخاب دانشگاه و رشته به شرح زیر اقدام کنند:

الف) همه رشته‌های مقطع ارشد دوره‌های نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی تحت پوشش وزارتخانه‌های علوم و بهداشت.

ب) همه رشته‌های مقطع ارشد با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی.

ج) همه رشته‌های با آزمون گروه پزشکی دانشگاه‌های پردیس تحت پوشش وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی (پرداخت شهریه در سقف ریالی دانشگاه آزاد اسلامی).

سایر رشته‌ها، مقاطع و دانشگاه‌ها که در این بند آورده نشده حائز شرایط بهره مندی از خدمات آیین نامه نمی‌شود.

داوطلبان باید شرایط و قوانین مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران در زمان ثبت نام را در دفترچه راهنمای ثبت نام مطالعه کنند.

با توجه به رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری بند ۲ مندرج در صفحه ۲۲ دفترچه راهنمای ثبت نام (شماره ۱) آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ حذف می‌شود.

متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای انتخاب رشته به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر زن و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر مرد بودند که در ۶ گروه آزمایشی و ۱۳۴ کدرشته به رقابت پرداختند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید