ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

 رییس مرکز منطقه‌یی اطلاع رسانی علم و فناوری با نشان دادن آمار تعداد شرکت کنندگان در رتبه بندی سال های ۸۹، ۹۰و ۹۱ از افزایش تعداد دانشگاه های شرکت کننده در رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) خبر داد

وی گفت: در سال ۸۹ که اولین بار بود که دانشگاه ها توسط ISC رتبه بندی می شدند که ۱۰۱ دانشگاه اعم از دولتی و غیر دولتی شرکت کردند اما این تعداد در سال ۹۰ به ۱۰۳ و در سال ۹۱ به ۱۲۴ دانشگاه افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی سال ۸۹ از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۷۱ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی و از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم ۳۰ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی شرکت کردند. این آمار در رتبه بندی سال ۹۰ در مجموعه وزارت علوم به ۷۳ مرکز افزایش یافت اما در مجموعه وزارت بهداشت همان ۳۰ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی ماند. در رتبه بندی سال ۹۱ که نتایج آن به زودی اعلام می شود، از وزارت علوم ۸۹ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی شرکت کردند و هنوز ۱۸ مرکز در این رتبه بندی حاضر نشده اند.


مهراد افزود: از مجموعه وزارت بهداشت هم در رتبه بندی سال ۹۱ بالغ بر ۳۵ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی شرکت کردند اما همچنان ۱۳ مرکز در این رتبه حضور ندارند.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) ادامه داد: اکنون دانشگاه های کشور معیار ها و شاخص های رتبه بندی را به عنوان حداقل استاندارد های آموزشی و پژوهشی پذیرفته اند و از این رو مشارکت بیشتر دانشگاه ها ناشی از این واقعیت است که به صورت برنامه ریزی شده در عرصه رقابت های علمی، تحقیقاتی و فناوری وارد شده و امتیازات حاصل از رتبه بندی و جایگاه هر یک از دانشگاه ها هر سال بهتر از سال های قبل مشاهده می شود.
دکتر مهراد تصریح کرد: سایت رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) با نشانی www.isc.gov.ir قابل دسترسی است و دفاتر نظارت و ارزیابی در دانشگاه های کشور به آسانی می توانند از این طریق به نتایج رتبه بندی، روش شناسی، معیارها و شاخص های رتبه بندی دسترسی پیدا کنند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید