ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دكتر مصطفی قانعی ، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام آمار رشد علمی کشور در 2 سال اخیر افزود: بررسی مقایسه‌ای تولیدات علمی ایران در سال‌های 2011 و 2012 میلادی نشان از آن است كه دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی وابسته به وزرات بهداشت درمان و آموزش پزشكی در ارتقاء تولیدات علمی كشور نقش بسزا و تعیین كننده‌ای داشته‌اند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: بر این اساس 27 درصد از كل تولیدات علمی كشور متعلق به دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی وابسته به وزرات بهداشت درمان و آموزش پزشكی است.

وی ادامه داد: نتایج حاصل از این بررسی نشان می‌دهد دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی وابسته به وزرات بهداشت با رشد 17.14 درصدی پویاترین حوزه تحقیقات علمی در كشور هستند و دانشگاه علوم پزشكی تهران با 3 هزار و 409 مقاله پس از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در جایگاه دوم كشوری قرار دارد.

قانعی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر در تولیدات علمی كشور در حوزه علوم پزشكی بوده ‏ایم، یادآور شد: در سال‌های اخیر گرایش علمی پزشكی بالینی بیشترین سهم را از كل تولیدات علمی كشور به خود اختصاص داده است.

وی ابراز امیدواری کرد که این روند پر شتاب تولید علم در حوزه علوم پزشكی در راستای حل مشكلات بهداشتی، درمانی در كشور باشد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید