ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

باتوجه به ابهامات وسوالات مکرری که برای دانشجویان وعلاقه مندان به ادامه تحصیل دررشته تغذیه درمقاطع کارشناسی ارشد وجود داشت تیم خبری راهبرد سلامت بامراجعه به دانشگاه علوم پزشکی تهران

ومصاحبه بااساتید این رشته گزارش کاملی از این موضوع ارائه نمودند.
به گزارش خبرنگار راهبرد سلامت طی تحقیقات بعمل آمده از مصوبات وزارت بهداشت درخصوص ظوابط تاسیس دفتر مشاوره تغذیه افرادی که لیسانس تغذیه و فوق لیسانس علوم بهداشتی در تغذیه دارند بدون گذراندن دوره طرح می توانند مجوز مطب بگیرند، افرادی که لیسانس آنها غیر مرتبط باشد تنها در صورتی می توانند مجوز مطب بگیرند که فوق لیسانس در رشته علوم تغذیه داشته باشد و باید دو سال طرح بگذرانند، بعد مطب بزنند.
درخصوص بازار کاراین رشته ، بازار کار ربط دارد به مقطع تحصیلی فرد ، اگر فوق لیسانس باشد امکان کار در مراکز تحقیقاتی و با مدرک دکتری امکان کارهای آکادمیک و دانشگاهی و تدریس در دانشگاه های سراسری و آزاد دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد .
از نظر صنفی انجمن تغذیه و انجمن های پزشکی کاستی ها و محدودیت ها را بررسی می کنند و راه کارهایی را ارائه می دهند .
زیر گروه های تغذیه بالینی ، تغذیه سلولی و مولکولی و تغذیه در جامعه در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت مجزا در حال فعالیت می باشد. ولی کلیه ورودی ها تحت عنوان علوم تغذیه و یا علوم بهداشتی وارد دانشگاه می گردند و انتخاب زیر شاخه ها در دو مقطع نیز پس از بررسی علایق افراد در دروس پیش نیاز مورد نظر انتخاب خواهد گردید. رشته جدیدی به نام تغذیه در شرایط بحرانی و خاص در حال بررسی و مطالعه می باشد.
طبق اظهارات یکی ازاساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران ، آیتم های افزایش نمره داوطلب در آزمون مصاحبه دکتری شامل:
سوابق آموزشی ، سوابق تدریس دانشگاهی ، سوابق پژوهشی (تعداد مقالات ISI ، تعداد طرح های پژوهشی و تعداد کتب تالیفی و ترجمه ای ) ویژگی های فردی داوطلب ، روحیه شخص برای آمادگی تدریس ، نحوه برخورد با شرایط خاص از جمله مواردی می باشد که توسط اعضای گروه مورد توجه بیشتری قرار می گیرد و ملاک مصاحبه بر اساس آئین نامه کاملاً مشخص و معین می باشد.
پیشرفت هایی در زمینه تغذیه بالینی ، سلولی مولکولی ، تغذیه جامعه در سالهای اخیر به وقوع پیوسته است و منجر به ارتقای سطح دانش و کیفیت پایان نامه مقاطع تحصیلی تکمیلی و مقالات استخراج شده از این پایان نامه ها گردیده است. از جمله مشکلات قابل حل در دانشگاه ها کمبود بودجه در دانشگاه ها و برای کارهای تحقیقاتی می باشد که به راحتی در این گروه از طریق ایجاد ارتباطات بین رشته ای و همکاری با مراکز تحقیقاتی تا حدود زیادی حل گردیده است.
استاد دانشگاه افزود ادامه تحصیل در رشته تغذیه به ویژه در مقطع دکتری امکان پیشرفت بسیار زیاد و احتمال ایجاد فرصت های شغلی بسیار گسترده تری را برای افراد فارغ التحصیل این رشته فراهم می آورد.
تیم خبرنگاری راهبرد سلامت با مراجعه به وزرات بهداشت وبررسی آئین نامه های مربوط به تاسیس دفاتر مشاوره تغذیه به نتایجی از این آئین نامه دست یافتند
طبق آئین نامه تاسیس دفاتر کار مشاوره تغذیه و رژیم درمانی : مشاوره تغذیه و رژیم درمانی به شخصی اطلاق می شود که دارای مدرک کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکتری (ph.D.) علوم تغذیه یا رژیم درمانی از یکی از مراکز دانشگاهی معتبر داخل یا خارج از کشور باشد.
و همچنین طبق این آئین نامه حداقل فضای فیزیکی لازم جهت دفاتر کار مشاوره تذیه و رژیم درمانی معادل 30 متر مربع ، شامل اتاق مشاوره ، اتاق انتظار و سرویس بهداشتی مناسب می باشد.
در صورتی که دفتر کار در داخل مجموعه گروهی با سایر مطب ها یا دفاتر کار دیگر تاسیس گردد ، باید استقلال آن حفظ شده ، فضای مشترک ، مناسب با پذیرش بیمارا در نظر گرفته شود.
حداقل تجهیزت لازم جهت دفاتر کار مشاوره تغذیه و رژیم درمانی شامل ترازو ، قد سنج ، متر ، نمودارهای لازم ، دستگاه های فشار سنج ، میز و صندلی مناسب و فایل نگهداری پرونده می باشد.
دفتر کار باید از نظر فضا ، نور ، صدا دما ، نظافت و ظوابط ایمنی مناسب و مطابق مقررات مربوطه باشد.
شرح وظایف و حدود اختیارات:
شرح وظایف و حدود اختیارات مشاوران تغذیه و رژیم درمانی به شرح زیر می باشد:
تشکیل پرونده
ارزیابی وضع تغذیه، محاسبه و تنظیم و تجویز رژیم غذایی جهت مراجعین ، بر اساس نیازهای تغذیه ای، عادات فرهنگی ، مذهبی ، علائق غذایی و وضع اقتصادی ایشان و تنظیم برنامه پیگیری
ارائه مشاوره و آموزش تغذیه به کلیه مراجعین به منظور ارتقا سلامت ایشان
تجویز مکمل های غذایی نظیر ویتامین ها و املاح
مشاوران تغذیه و رژیم درمانی مجاز به تجویز دارو نمی باشند.
مشاوران تغذیه و رژیم درمانی مجاز به درخواست انجام سایر آزمایشات کلینیکی ، پاراکلینیکی و رادیوگرافی نمی باشند.

دانلودآئین نامه تاسیس دفاتر کار مشاوره تغذیه و رژیم درمانی

مروری بر ظوابط تاسیس دفتر مشاوره تغذیه وپاسخگویی به ابهامات دراین زمینه

باتوجه به ابهامات وسوالات مکرری که برای دانشجویان وعلاقه مندان به ادامه تحصیل دررشته تغذیه درمقاطع کارشناسی ارشد وجود داشت تیم خبری راهبرد سلامت بامراجعه به دانشگاه علوم پزشکی تهران ومصاحبه بااساتید این رشته گزارش کاملی از این موضوع ارائه نمودند.

به گزارش خبرنگار راهبرد سلامت طی تحقیقات بعمل آمده از مصوبات وزارت بهداشت درخصوص ظوابط تاسیس دفتر مشاوره تغذیه افرادی که لیسانس تغذیه  و فوق لیسانس  علوم بهداشتی در تغذیه دارند بدون گذراندن دوره طرح  می توانند مجوز مطب بگیرند، افرادی که لیسانس آنها  غیر مرتبط باشد  تنها در صورتی می توانند مجوز مطب بگیرند که فوق لیسانس در رشته  علوم تغذیه داشته باشد و باید دو سال طرح بگذرانند، بعد مطب بزنند.

*درخصوص بازار کاراین رشته ، بازار کار ربط دارد به مقطع تحصیلی فرد ،  اگر فوق لیسانس  باشد امکان کار در مراکز تحقیقاتی و با مدرک دکتری امکان  کارهای آکادمیک و دانشگاهی  و تدریس  در دانشگاه های  سراسری  و آزاد دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد .

*از نظر صنفی  انجمن تغذیه و انجمن های پزشکی کاستی ها و محدودیت ها را بررسی می کنند و راه کارهایی را ارائه می دهند .

زیر  گروه های تغذیه بالینی ، تغذیه سلولی و مولکولی و تغذیه در جامعه در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت مجزا در حال فعالیت می باشد. ولی کلیه ورودی ها تحت عنوان  علوم تغذیه و یا علوم بهداشتی وارد دانشگاه می گردند و انتخاب زیر شاخه ها در دو مقطع نیز پس از بررسی علایق افراد در دروس پیش نیاز مورد نظر انتخاب خواهد گردید.  رشته جدیدی به نام تغذیه در شرایط بحرانی و خاص در حال بررسی و مطالعه می باشد.

طبق اظهارات یکی ازاساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران ، آیتم های افزایش نمره داوطلب در آزمون مصاحبه دکتری  شامل:

سوابق آموزشی ، سوابق تدریس دانشگاهی ، سوابق پژوهشی (تعداد مقالات ISI ، تعداد طرح های پژوهشی و تعداد کتب تالیفی و ترجمه ای ) ویژگی های فردی داوطلب ، روحیه شخص برای آمادگی تدریس ، نحوه برخورد با شرایط خاص از جمله مواردی می باشد که توسط  اعضای گروه مورد توجه بیشتری قرار می گیرد و ملاک مصاحبه بر اساس آئین نامه کاملاً مشخص و معین می باشد.

پیشرفت هایی در زمینه تغذیه بالینی ، سلولی مولکولی ، تغذیه جامعه در سالهای اخیر به وقوع پیوسته است و منجر به ارتقای سطح دانش و کیفیت پایان نامه مقاطع تحصیلی تکمیلی و مقالات استخراج شده از این پایان نامه ها گردیده است. از جمله مشکلات قابل حل در دانشگاه ها کمبود بودجه در دانشگاه ها و برای کارهای تحقیقاتی می باشد که به راحتی در این گروه از طریق ایجاد ارتباطات بین رشته ای و همکاری با مراکز تحقیقاتی  تا حدود زیادی حل گردیده است.

استاد دانشگاه افزود ادامه تحصیل در رشته تغذیه به ویژه در مقطع دکتری امکان پیشرفت بسیار زیاد و احتمال ایجاد فرصت های شغلی بسیار گسترده تری را برای افراد فارغ التحصیل این رشته فراهم می آورد.

تیم خبرنگاری راهبرد سلامت با مراجعه به وزرات بهداشت وبررسی آئین نامه های مربوط به تاسیس دفاتر مشاوره تغذیه به نتایجی از این آئین نامه دست یافتند

طبق آئین نامه تاسیس دفاتر کار مشاوره  تغذیه و رژیم درمانی : مشاوره تغذیه  و رژیم درمانی به شخصی اطلاق می شود  که دارای مدرک کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکتری (ph.D.) علوم تغذیه  یا رژیم درمانی از یکی از مراکز دانشگاهی معتبر داخل یا خارج از کشور باشد.

و همچنین طبق این آئین نامه حداقل فضای فیزیکی لازم جهت دفاتر کار مشاوره  تذیه و رژیم درمانی معادل 30 متر مربع ، شامل اتاق مشاوره ، اتاق انتظار و سرویس بهداشتی مناسب می باشد.

در صورتی که دفتر کار در داخل مجموعه گروهی با سایر مطب ها یا دفاتر کار  دیگر تاسیس گردد ، باید استقلال آن حفظ شده ، فضای مشترک ، مناسب با پذیرش بیمارا در نظر گرفته شود.

حداقل تجهیزت لازم جهت دفاتر کار مشاوره  تغذیه و رژیم درمانی شامل ترازو ، قد سنج ، متر ، نمودارهای لازم ، دستگاه های فشار سنج ، میز و صندلی مناسب و فایل نگهداری پرونده می باشد.

دفتر کار باید از نظر فضا ، نور ، صدا دما ، نظافت و ظوابط ایمنی مناسب و مطابق مقررات مربوطه باشد.

شرح وظایف و حدود اختیارات:

شرح وظایف و حدود اختیارات مشاوران تغذیه و رژیم درمانی به شرح زیر می باشد:

*تشکیل پرونده

*ارزیابی وضع تغذیه، محاسبه و تنظیم و تجویز رژیم غذایی جهت مراجعین ، بر اساس نیازهای تغذیه ای، عادات فرهنگی ، مذهبی ، علائق غذایی و وضع اقتصادی ایشان و تنظیم برنامه پیگیری

*ارائه مشاوره و آموزش تغذیه به کلیه مراجعین به منظور ارتقا سلامت ایشان

*تجویز مکمل های غذایی نظیر ویتامین ها و املاح

*مشاوران تغذیه و رژیم درمانی مجاز به  تجویز دارو نمی باشند.

*مشاوران تغذیه و رژیم درمانی مجاز به درخواست انجام سایر آزمایشات کلینیکی ، پاراکلینیکی و رادیوگرافی نمی باشند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • مهمان (محدثه)

    سلام وقتتون بخیر
    عذر میخوام به نظرتون بازار کار بیوتکنولوژی پزشکی بهتره یا علوم تغذیه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  • سلام
    تغذیه بهتره

  • مهمان (دنیز)

    سلام وقت بخیر با مدرک کارشناسی تغذیه میشه مطب زد؟

  • سلام
    بله میشه

  • مهمان (امیر)

    سلام خسته نباشید. پس از اخذ مجوز مطب میتوان در مطب سایر پزشک هاهم همکاری کرد؟ منظورم بیمارستان و درمانگاه نیست مطب های خصوصی منظورمه. مثلا میتوان در ۴یا۵ مطب دیگر باپزشکان همکاری داشت؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

  • سلام
    بله میشه
    بله

  • مهمان (نگار)

    سلام اگر من لیسانس علوم صنایع غذایی بگیرم و ارشد تغذیه بگیرم
    و دوسال در بیمارستان کار کنم به من اجازه ی تاسیس مطب رو میدن

  • سلام
    خیر قانونش عوض شده

  • مهمان (ساحل)

    سلام
    وقتتون بخیر
    من لیسانس مامایی دارم، اگه ارشد و دکتری در رشته تغذیه تحصیل کنم شماره نظام بهم میدن؟

  • سلام
    خیر نمیدن

  • مهمان (فاطمه)

    سلام
    من لیسانس مامایی دارم میخواستم ارشد تغذیه بخونم. بعدش با چه شرایطی میتونم مطب بزنم؟ یا اصلا نمیتونم؟

  • سلام
    بخاطر لیسانستون که غیر تغذیه هست بهتون مجوز نمیدن

  • مهمان (عاطفه)

    سلام
    به کارشناسی ناپیوسته تغذیه دانشگاه جامع علمی کاربردی، شماره نظام پزشکی و تاسیس مطب تعلق میگیرد؟

  • سلام
    دانشگاه جامع علمی کاربردی که تغذیه نداره خیر تعلق نمیگیره

  • مهمان (صنم)

    سلام . پس چطوری به کاربری که گفته بود لیسانس بیوشیمی داره و ارشد تغذیه میخواد بخونه و میخواد با دکتری تغذیه مطب بزنه گفتین احتمال داره ؟؟

  • مهمان (مشاور)

    در پاسخ به: مهمان (صنم)

    سلام
    قبلا همه این موارد امکان داشت ولی این قوانین جدیده

  • مهمان (صنم)

    سلام . اگر کارشناسی صنایع غذایی داشته باشیم و فوق لیسانس و دکتری روعلوم تغذیه قبول شوم و دوسال هم طرح داشته باشم در بیمارستان میتونم مطب یا کلینیک تغذیه تاسیس کنم ؟ بدون نظام پزشکی

  • سلام
    خیرنمیتونید

  • مهمان (صنم)

    در پاسخ به: تیم اداره سایت

    سلام . پس چطوری به کاربری که گفته بود لیسانس بیوشیمی داره و ارشد تغذیه میخواد بخونه و میخواد با دکتری تغذیه مطب بزنه گفتین احتمال داره ؟؟

  • مهمان (اردشیر)

    سلام و درود.میخوام بدونم آیا با کارشناسی تغذیه میشه شماره نظام و جواز مطب گرفت؟
    با سپاس از شما

  • سلام
    بله میشه

  • مهمان (Reyhane)

    سلام من کارشناسی علوم ورزشی دارم
    اگر ارشد و دکتری تغذیه ورزشی بخونم محوز مطب دارم؟

  • سلام
    خیر

  • مهمان (مجید)

    سلام خسته نباشید
    درحال حاضر میخواستم ببینم شرایط چطور شده ؟
    با ارشد تغذیه که کارشناسی بیوشیمی بوده امکان مجوز برای تاسیس مطب هست ؟
    اگر تغذیه امسال ارشد بخونم و دکترا هم تغذیه بخونم شرایط فرقی می کنه ؟
    مرسی

  • سلام
    خیر
    لیسانستونم تغذیه باید باشه بادکتری احتمال داره بشه

  • مهمان (مریم)

    در پاسخ به: تیم اداره سایت

    چقد احتمال داره؟
    تو خدا جواب بدین تصمیم من خیلی به جواب شما بستگی داره؟

  • مهمان (مهدی)

    سلام
    وقت بخیر
    در شرایط فعلی بازار کار مهندسی صنایع غذایی خوبه یا نه؟

  • سلام
    خیر اشباعه

  • مهمان (NT)

    سلام یه سوالی داشتم هیچ راه یا تبصره ای وجود نداره که اگر با کارشناسی علوم و صنایع غذایی ارشد و دکتری تغذیه بخونیم نظام بدن بهمون؟ مثلا معدل بالا یا عضویت هیت علمی یا...

  • سلام
    خیر راهی نداره

  • مهمان (فازی)

    سلام
    بین دو رشته ژنتیک و روانشناسی کدوم بازار کار داره و میتونم موفق بشم؟

  • سلام
    این رشته ها بازار کار ندارند

  • مهمان (مهدی)

    سلام
    بالا نوشته کارشناسی های غیر مرتبط میتونند مطب بزنند ولی تو نظرات میگید نمیشه ؟؟
    اگر هم قانون تغییر کرده من پیدا کردم نبود هیچ جا

  • سلام
    مصوبه پارسال نظام پزشکی باعث لغو این آیین نامه شده

  • مهمان (Sina)

    سلام، اگر با کارشناسی غیر مرتبط دکتری تغذیه بگیریم ، کجا باید کار کنیم؟؟؟؟

  • سلام
    همه جامیتونید

  • مهمان (Sins)

    سلام. اگر با کارشناسی غیر مرتبط ارشد تغذیه بخونیم ، کجا باید کار کنیم؟؟؟
    مطب هم که نمیشه زد...

  • همه جا میتونید کار کنید فقط مجوز نمیتونید بگیرید

  • مهمان (مریم)

    در پاسخ به: تیم اداره سایت

    یعنی چی همه جا میتونید کار کنید فقط مجوز نمیدن
    یعنی کاری بجز تاسیس مطب یا اینکه نطب بزنیم بدون مجوز

  • مهمان (ندا)

    سلام،باکارشناسی بیوشیمی اگر ارشد و دکتری ژنتیک پزشکی بخونیم
    مجوز تاسیس ازمایشگاه یا مرکز مشاوره ژنتیک داده میشه؟

  • سلام
    خیر نمیدن

  • مهمان (moein)

    سلام
    اگر با مدرک کارشناسی علوم آزمایشگاهی در کنکور ارشد 1400 علوم تغذیه قبول بشم و بعد دکترای علوم تغذیه هم بگیرم باید چه مراحلی را طی کنم تا مجوز مطب و کد نظام پزشکی رو بگیرم و اگه کد نظام پزشکی رو ندن نمیشه مطب زد؟

  • سلام
    کدنظام نمیتونید بگیرید پایتونم باید تغذیه باشه
    خیرنمیشه

  • مهمان (Az)

    وقتي نوشته افراد با داشتن حداقل يكي از اين مدرك هاي كارشناسي،ارشد،دكتري رشته تغذيه ميتونن مطب بزنند، شما رو چه حسابي پس ميگيد خير نميشه !!!

  • سلام
    این حبر برای ۵سال پیشه دوساله شرایط تغییر کرده

  • مهمان (آتنا)

    سلام.اگر کارشناسی صنایع غذایی داشته باشیم و بعد ارشد و دکتری تغذیه بگیریم،اگر دوسال طرح بگذرونیم میتونیم مطب داشته باشیم؟
    یا کلا اصلا نمیشه؟

  • سلام
    خیر نمیتونید
    بله نمیشه

  • مهمان (مهتا)

    سلام در حال حاضر ترم دو كارشناسى صنايع غذايى مشغول به تحصيل هستم ميخواستم ببينم براى ارشد اگر تغذيه قبول بشم ميتونم مطب بزنم؟
    و اينكه شرايط قبولى ارشد تغذيه به چه شكل هست چه كتاب هايى بايد بخونم؟؟
    ممنون ميشم كامل پاسخ بديد

  • سلام
    خیر نمیتونید
    منابع معرفی شده روباید بخونید تغذیه کراس فیزیولوژی گایتون وبیوشیمی دولوین

  • مهمان (Roz)

    ضوابط درسته،به يكي غلط املايي داشته باشه، ميگن بی سواده، و بقیه متن هایی ک نوشته از چشم و نظر بیننده ی متفکر و فرزانه میوفته، لطفا در فضای مجازی هم املا را رعایت کنیم;)

  • مهمان (پرناز.....)

    سلام من کارشناس هوشبری دارم ارشد تغذیهسال ۱۴۰۰ می‌توانم شرکت کنم؟اجازه ی تاسیس مطب دارم؟

  • سلام
    خیرنمیتونید مجاز نیستید

  • مهمان (مینا)

    سلام من کارشناس علوم آزمایشگاهی هستم میخواستم برونم با ارشد تغذیه میتونم مطب بزنم ؟باید طرح برم حتما؟نظام بهم تعلق میگیره؟

  • سلام
    خیرنمیتونید
    کارشناسیتون هم باید تغذیه باشه

  • مهمان (فاطی)

    سلام.میخواستم بدونم دفتر مشاوره تغذیه با مطب تغذیه فرق داره؟؟منکه رشتم بهداشت عمومیه اگه برا ارشد تغذیه بخونم میتونم دفتر مشاوره بزنم؟؟

  • سلام
    همون مطبه
    باقانون جدید خیرنمیشه

  • مهمان (فاطمه)

    سلام.من رشتم بهداشت عمومی هست.اگر برا ارشد گرایش تغذیه برم و دو سال توی بیمارستان کار کنم ایا مجوز دفتر مشاوره ی رژیم درمانی میدن؟؟حتما برای دفتر مشاوره یا مطب باید شماره ی نظام پزشکی داشت؟؟

  • سلام
    باقانون جدید خیرنمیدن
    بله

  • مهمان (فرزانه)

    سلام خسته نباشید
    من کارشناسی صنایع غذایی دارم
    میخام بدونم باتوجه به اطلاعیه جدید با ارشد یا دکتری تغذیه میتونم مطب بزنم یاخیر؟
    واین قانون فقط مال سال ۹۹ هستش یا از۹۹ به بعد ؟

  • سلام
    خیر نمیتونید
    به قبل هم برمیگرده

  • مهمان (فرزانه)

    در پاسخ به: تیم اداره سایت

    ورودی های بعد از سال ۹۹ چطور؟
    ممکنه این قانون برای بعد نباشه؟
    واینکه من با ارشد یا دکتری تغذیه در کجا میتونم مشغول به کار بشم؟

  • مهمان (صدف)

    سلام من امسال وردی رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی هستم
    میخام ارشد و دکتری تغذیه بخونم میتونم مطب بزنم بعد از دو سال طرح دربیمارستان ؟ با مدرک دکتری نظام پزشکی نمیدن؟ممنون میشم جواب بدین

  • سلام
    خیر باقانون جدید نمیشه
    خیر نظام نمیدن

  • مهمان (Naz)

    سلام
    با اين قانون كه ورودي ارشد ٩٩ به بعد كه كارشناسي عير تغذيه اي ان نظام پزشكي تعلق نميگيره
    ايا مجوز مطب هم نميدن ؟حتي با گواهي دو سال كار تو بيمارستان ؟

  • سلام
    خیرنمیدن
    بله

  • مهمان (sara)

    سلام وقتتون بخير
    من ليسانس علوم ازمايشگاهى دارم
    ميخواستم بدونم با گرفتن ارشد علوم تغذيه ميتونم مجوز دفتر مشاوره رژيم درمانى بزنم؟

  • سلام
    بله میتونید

  • مهمان (مهمان)

    در پاسخ به: تیم اداره سایت

    چطور یه نفر بالا همین سوالو پرسیده بود گفته بودین نمیشه،الان چطور شد ک میشه؟؟؟!!!!!

  • مهمان (کیمیا)

    سلام ممنون میشم این سوال من رو بر اساس جدید ترین اطلاعات پاسخ بدید. آیا من ک کارشناسی ام رشته سلولی مولکولی گرایش بیوتکنولوژی بوده است با توجه به اینکه دفترچه رشته های مجاز تابستان آمد و میتوانم رشته ای علوم تغذیه وکنکور ارشد شرکت کنم :آیا پس از ارشد به بنده نظام پزشکی میدن؟ آیا میتوانم مطب تاسیس کنم؟ آیا باید طرح بگذرانم؟ و اینکه ۳۱ واحد جبرانی چه مدتی بر دوران تحصیلم در ارشد اضافه میکند در صورتی ک درسی رو نیفتم؟

  • سلام
    خیر نمیدن
    بله میتونید
    بله
    این طرح اجرایی نشده

  • مهمان (سینا بختیاری)

    سلام
    من کارشناسی پرستاری ام اگه ارشد تغذیه شرکت کنم و پذیرش بشم میتونم مطب بزنم و آیا نظام پزشکی به ما تعلق میگیره؟

  • سلام
    بله میتونید
    نظام پزشکی به شما تعلق نمیگیره برای مجوز نیازی نیست

  • مهمان (Poone)

    سلام
    من دانشجو کارشناسی تغذیه هستم می خواستم بدونم بعد از ادامه تحصیل تو این رشته مهر نظام پزشکی بهم میدن یا نه؟

  • سلام
    بله میدن

  • مهمان (امین)

    سلام ببخشید من بهداشت موادغذاییم میتونم تو ارشد تغذیه مطب بزنم واینکه شماره نظام چیه؟!

  • سلام
    خیرنمیتونید

  • مهمان (مهدی)

    سلام تودکتری بین ایمنی شناسی پزشکی و انگل شناسی کدوم ازنظر پذیرش وبازارکاربهتره

  • سلام
    ایمنی بهتره
    ازنظر پذیرش انگل راحتتره

  • مهمان (فاطمه جز)

    سلام من بهداشت مواد غذایی واحد علوم تحقیقات قبول شدم خواستم بدونم ارشد و دکترا رو علوم تغذیه بخونم اجازه مطب دارم!؟و شماره نظام چطور!?لطفا شرایطش رو راهنمایی بفرمایید

  • سلام
    بله
    شماره نظام نمیدن

  • مهمان (sadra)

    سلام خسته نباشید, ببخشید یه سوال داشتم با توجه به سختی کنکور است من میتونم رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی یا بهداشت مواد غذایی بخونم و بعد برای ارشد علوم تغذیه بخونم و بعد از گرفتن دکترای تغذیه مطب بزنم?

  • سلام
    خیر مسیر خوبی نیست توصیه نمیشه

  • سلام
    فعلا ميشه ولي ممكنه تااون موقع يعني تابه شمابرسه به اين شكل نشه مجوز گرفت

  • مهمان (فائزه)

    سلام
    ببخشید مجوز مطب گرفتن معادل گرفتن مهرنظام پزشکی هست؟؟
    اگر با لیسانس پرستاری ،در کنکور ارشد ۹۹ در رشته تغذیه قبول بشم،باگذروندن چه مراحلی میتونم مطب بزنم؟؟

  • سلام
    خیر
    2سال سابقه کار دربیمارستان آموزشی

  • مهمان (fatemeh)

    سلام من کارشناسی زیست گیاهی خوندم ارشدهم بیوشیمی بالینی.میخواستم بدونم اگه دکترا تغذیه بگیرم میتونم مطب بزنم ومهر نظام بهم میدن؟
    ویک سوال دیگه هم داشتم به نظرتون بازار کار هماتولوژی بهتره یا تغذیه؟

  • سلام
    مهرنظام نمیدن ولی میتونید مجوز بگیرید
    تغذیه بهتره

    آخرین بار در تاریخ حدود 4 سال قبل توسط تیم اداره سایت ویرایش شد
  • مهمان (محمد)

    سلام و خدا قوت!
    من کارشناس پرستاری هستم اگر وارد رشته ی ارشد علوم بهداشتی در تغذیه بشم حالا بعد از طرح و غیره امکان صدور مجوز دفتر کار و نظام پزشکی وجود دارد یا حتما باید رشته ی ارشد علوم تغذیه بخونم؟
    مرسی از لطفتون.

  • سلام
    حتما باید رشته ی ارشد علوم تغذیه بخونید

  • مهمان (Farid)

    سلام وقت بخیر، من لیسانس شیمی کاربردی هستم می خواستم بدونم آیا من می تونم ارشد تغذیه شرکت کنم

  • سلام
    خیرنمیتونید

  • مهمان (مهتاب)

    رشته کارشناسی من بهداشت عمومیه...زیرنظروزارت بهداشته...میخواستم ببینم باارشدودکترای تغذیه بهم مهرنظام میدن؟من یه نامه ای رودیدم که نوشته بودبه ورودیهای 96 وقبلترباکارشناسی غیرمرتبط مهرنظام میدن...یعنی به ورودیهای97 به بعدنمیدن؟

  • مهرنظام نمیدن

  • مهمان (پانیذ)

    سلام ..
    بعد از گذراندن دوره ی کارشناسیه تغذیه برای تاسیس مطب باید سابقه ی کار بیمارستانی داشت؟ اگر بله .چند سال؟

  • سلام
    بله
    2سال

  • مهمان (fateme)

    سلام .من کارشناسی مهندسی صنایع غذایی دارم.می خوام سال ۹۹ کنکور ارشد تغذیه بدم .مجوز مطب میدن ؟اگه دکترا بگیرم چطور ؟

  • سلام
    بله میدن

  • مهمان (احسان)

    من بالیسانس پرستاری بخام سال 99 کنکور ارشد تغذیه بدم ایا میشهمطب زد یا نه ؟ چون بعضی جاها میگن نمیشه بعضی جاها میگن میشه من واسه سال 99 میخام بدونم

  • بله میشه

  • مهمان (فاطمه)

    سلام من لیسانس تربیت بدنی دارم ارشدو گرایش تغذیه و ورزش زدم مجوز کلینیک دارم؟

بارگذاری بیشتر ...

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید