ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه در حوزه آموزش همگانی می توان در حوزه مدارس نگاه ویژه ای داشت، افزود: این به مثابه سرمایه گذاری برای نسل آینده است.

زالی، پیشگیری، ارتقا سلامت و توانمندسازی را از محورهای سیاست های کلان سلامت کشور برشمرد و گفت: قرار است این سیاست ها از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شود که البته خوشبختانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مصوب شده است اینکه نگاه فرد به سلامت خود باشد به تعبیر دیگر خودمحوری در حوزه سلامت فرد است.

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به درمان دانش آموزان مبتلا به بیماری های صعب العلاج گفت: باید مدلی طراحی شود و با مجموعه دوستان در بنیاد بیماری های خاص وارد مذاکره شویم و به راهکارهایی در این باره برسیم.

زالی با بیان اینکه باید فرآیند تسهیل یافته سیستماتیکی برای این گروه تعریف شود، افزود: درباره طب مدارس نیز باید عنوان کرد که طب مدارس در قالب رشته تخصصی در کشور نداریم اما می توانیم در صورت خواست این وزارتخانه، شبکه پزشکان مدارس را به صورت مشترک راه اندازی کنیم.
زالی با اشاره به بحث واکسیناسیون، بیماری های واگیردار و اینکه در آینده مردم جامعه با بیماری های قلب و عروق و حوادث ترافیکی بیشتر مواجه می شوند، ادامه داد: این مباحث به همراه مسایل اجتماعی نیازمند آموزش است، از این رو آمادگی خود را برای همکاری با مجموعه وزارت آموزش و پرورش با استفاه از ظرفیت جامعه پزشکی در حوزه آموزش همگانی با محوریت قرار دادن برنامه های آموزشی مناسب اعلام می کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت توانمندسازی دانش آموزان در حوزه های مختلف ادامه داد: می توانیم با استفاده از ظرفیت بزرگ آموزش و پرورش با توجه به پیشینه خوب در سالم سازی دانش آموزان کوشا باشیم.

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه از برنامه های ما در این حوزه ساماندهی امور سلامت در مدارس است، افزود: این موضوع می تواند به آموزش بهداشت یاران منجر شود و یا در مباحثی چون غربالگری که اکنون از برنامه های وزارت آموزش و پرورش است، اقدام جدی انجام داد.

وی ادامه داد: می توانیم در ارتقا برنامه های آموزشی حوزه سلامت کمک کنیم. به عنوان مثال باید از ظرفیت های مختلف جامعه پزشکی استفاده کرد و تغییرات ساختاری محتوا و متن مرتبط با حوزه پزشکی و سلامت ایجاد کنیم.

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد، به عنوان مثال اگر امروز شما می خواهید در خصوص ایدز یک پروتکل مناسب ترویجی بهداشتی و درمانی تدوین کنید، می توانید از ظرفیت های سازمان نظام پزشکی بهره مند شوید.

وی با بیان اینکه می توانیم برنامه های آموزشی را ساماندهی، طراحی، روز آمد و ارتقا دهیم، گفت: می کوشیم در فضای نوین نظام پزشکی نگاهی راهبردی وجود داشته باشد و وظایفش را در حوزه مسوولیت اجتماعی ایفا کند.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز با تاکید بر ضرورت توسعه مشارکت به عنوان یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش گفت: کمبود اعتبارات و کسری پایان سال از معضلات این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه در گزینش پزشکان در آموزش و پرورش به مسایل فرهنگی تاکید بسیاری داریم، ادامه داد: آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک حاکمیت با ملت است.

فانی با اشاره به تاکید رییس جمهور بر بحث پیشگیری و دستور ویژه در این باره اظهار داشت : اکنون در 105 هزار محل(مدرسه) دانش آموز داریم که حاکی از وسعت و گستردگی این وزارتخانه است.

وی با تقدیر از مسوولیت پذیری اجتماعی سازمان نظام پزشکی کشور، در ادامه آمادگی خود را برای امضای یادداشت تفاهم همکاری با این سازمان با رعایت همه ملاحظات اعلام کرد.

وزیر آموزش و پرورش غربالگری دانش آموزان، آموزش ضمن خدمت مراقبین بهداشت و آموزش 30 تا 40 ساعته ویژه معلمان را از فصول مشترک همکاری فیمابین آموزش و پرورش و سازمان نظام پزشکی کشور برشمرد.

وی با بیان اینکه مدارس مناطق روستایی و دور افتاده بیشتر نیازمند خدمات بهداشتی درمانی هستند، گفت: بردن خدمات تخصصی درمانی به مناطق روستایی عین عدالت است.
وی یکی از وظایف سازمان نظام پزشکی را مسوولیت پذیری اجتماعی برشمرد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور با تاکید بر ضرورت ارایه و افزایش کیفیت خدمات در ساماندهی آموزش همگانی سلامت گفت: چنانچه در این زمینه فرصت مناسبی فراهم نشود در مواردی ورود به آموزش همگانی در حوزه سلامت تهدیدزاست.

زالی با بیان اینکه در بحث آموزش همگانی باید بکوشیم منابع اصیل، متقن و مبتنی بر شواهد علمی و مطابق با ذائقه فرهنگی به مردم ارائه دهیم، ادامه داد: برنامه های مختلفی را درباره ترویج آموزش همگانی سلامت در دستور کار داریم که تاکنون در این باره با دستگاه ها و نهادهای مختلفی تماس گرفته شده است.

وی افزود: به عنوان مثال با هلال احمر تفاهمنامه ای در ارتباط با امداد، نجات و داوطلبان به امضا رسید که این تفاهمنامه مباحث ترویجی و آموزشی، توانمندسازی، امداد و دیگر موارد را شامل می شود.

رییس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه این سازمان می تواند با دیگر سازمان ها در حوزه آموزش همگانی مشارکت داشته باشد، گفت: بدنه تشکیل دهنده جامعه پزشکی افراد فرهیخته ای هستند که در هر حوزه تخصصی صاحب نظرند و به نظر می رسد افزایش سطح سلامت مردم بویژه جوانان و نوجوانان اهمیت فراوانی دارد.

زالی با اشاره به تغییر سیمای بیماری های کشور و الگوی زندگی افزود: نخستین تاثیر این تغییرات متوجه نسل جوانی است که هم اکنون نوباوگان ما هستند.

وی با بیان اینکه با ظرفیت سازی فراوان در مجموعه نوباوگان و مساله پژوهش می توان سطح سواد سلامت آحاد جامعه به ویژه محصلین را افزایش داد، اظهار داشت: این نسل، نسلی است که چالش های فراسوی متفاوتی را در حوزه سلامت تجربه می کنند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید