ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: برای تضمین سلامت خون‌های اهدایی، مراکز آزمایشگاهی انتقال خون کشور در 6 استان تجمیع می‌شوند.
مرتضی طباطبایی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های کشوری سازمان انتقال خون، تجمیع آزمایشگاه‌های این سازمان در مراکز بزرگ انتقال خون است؛ بر این اساس یک آزمایشگاه‌ها در استان تهران مشخص شده که چهار استان البرز، قم، گیلان و قزوین را تحت پوشش قرار می‌دهد.
طباطبایی با اشاره به آئین نامه بانک خون مبنی بر تشکیل کمیته های استانی انتقال خون نیز گفت: بر این اساس باید سالی دو بار جلسات این کمیته‌ها را برگزار کنیم تا مشکلات انتقال خون استان تهران مشخص و بررسی شود.
وی ادامه داد: در این زمینه برای نخستین بار در سال 97 جلسات استانی انتقال خون را در سه دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه ایران و تهران با محوریت مدیریت خون بیمار برگزار کردیم.
مدیرکل انتقال خون استان تهران اعلام کرد: سیاست‌ ما در انتقال خون این است که مصرف خون در مراکز درمانی بهینه شود؛ زیرا فرآورده‌های خونی ممکن است باعث اختلال سیستم ایمنی بدن، افزایش طول بستری، افزایش عفونت‌های بیمارستانی و غیره ‌شود.
وی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه اول سال گذشته نیز ۳۸ هزار و ۵۰۰ لیتر پلاسما از انتقال خون استان تهران به شرکت پالایشگر پلاسما ارسال شده است، افزود: افرادی هستند که به صورت داوطلبانه و بدون چشمداشت پلاسمای خون خود را با روش آفرزیس (دریافت خون و جداسازی پلاک‌های آن و سپس بازگرداندن خون به بدن فرد اهداکننده) در انتقال خون استان تهران اهدا می‌کنند؛ طوری که طی این مدت ۱۲ هزار نفر پلاسمای‌ خود را برای تولید داروهای مشتق از پلاسما اهدا کردند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید