ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مسئول برنامه جامع علوم اعصاب و شناختی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ایجاد مرکز رشد علوم یکی از بخش‌های مهم این برنامه بوده است.
دکتر محمدتقی جغتایی ادامه داد: یکی از جنبه‌های این برنامه با عمومی‌سازی دانش علوم اعصاب مرتبط است؛ عمومی‌سازی دانش علوم اعصاب باعث می‌شود مردم نسبت به عملکرد مغز خود آگاهی پیدا کنند.
وی در آیین افتتاح مرکز رشد علوم اعصاب و شناختی دانشگاه علوم پزشکی ایران که به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: گسترش مباحث مربوط به علوم اعصاب و علوم شناختی در سطح دانشگاه و ملی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران است. به دستور رییس دانشگاه برنامه علوم اعصاب با ابعاد مختلفی تدوین شده که در شورای دانشگاه مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفته است. یکی از جنبه‌های این برنامه این است که ما چگونه می‌توانیم آموزش را در سطح دانشگاهی و ملی توسعه دهیم. بخش دیگر برنامه، حمایت از برنامه‌های پژوهشی کاربردی است و بخش سوم آن نیز به عمومی سازی دانش علوم اعصاب مرتبط است. عمومی سازی دانش علوم اعصاب باعث می‌شود مردم نسبت به عملکرد مغز خود آگاهی پیدا کنند.
دکتر جغتایی با بیان این که حوزه علوم اعصاب بر پایه تکنولوژی است، گفت: علوم اعصاب و شناختی جزو دانش‌هایی است که به سرعت در دنیا در حال پیشرفت است. از سال ۱۹۵۰ دانش بشر پیشرفت کرد و دانشمندان توانستند مغز را بهتر بشناسند. دهه‌ آخر قرن ۲۰ "دهه‌ مغز" نامگذاری شد و در همین راستا کشورهای مختلف برنامه‌های ملی در این خصوص طراحی کردند. خوشبختانه در کشور ما نیز موضوع پرداختن به علوم شناختی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در اسناد بالادستی به آن پرداخته شده است.
رئیس دانشکده علوم و فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: بسیاری از شرکت‌ها در حوزه علوم اعصاب سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در بحث تکنولوژی هر روز نرم‌افزارهای مختلفی در دنیا معرفی می‌شود. در دانشگاه علوم پزشکی ایران برنامه‌ای طراحی شده که هر دپارتمانی در حوزه علوم شناختی با دیگر دپارتمان‌ها همکاری و هماهنگی کند. امیدوارم بتوانیم در حوزه تولید تکنولوژی و استفاده از آن برای مردم گام‌های خوبی برداریم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید