ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در دوره جدید، توسعه نقش پرستاری در جامعه از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت خواهد بود تا به این وسیله به اقتصاد سلامت و بهبود شاخص‌های سلامت و نقش آفرینی پرستاران در عرصه‌های اجتماعی کمک کنیم.
عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی اظهارات درخصوص کمبود پرستار در کشور، گفت: سرانه پرستار در کشور براساس سه مدل نسبت پرستار به تخت، نسبت پرستار به جمعیت و نسبت پرستار به پزشک، بررسی می‌شود. آنچه تاکنون در ایران به عنوان شاخص اصلی درنظر گرفته شده، نسبت پرستار به تخت بوده است.
وی تصریح کرد: براساس آنچه وزارت بهداشت اعلام کرده، نسبت پرستار حرفه‌ای به تخت به ازای هر تخت ۱.۸ است؛ لذا ضرورت افزایش افراد جذب شده درنظام سلامت وجود دارد.
عبادی ادامه داد: یکی از نقد‌هایی که وجود دارد این است که تاکنون عملکرد پرستار و عرصه خدمتی آن‌ها را تنها در چارچوب بیمارستان‌ها دیده ایم درحالی که در دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی دانشگاهی این گروه علاوه بر عرصه خدمات در بیمارستان ها، عرصه‌های بزرگ تری همچون حضور در سطوح مختلف پیشگیری و ارائه خدمات در جامعه هم قابل تسری است.
معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: بنابراین اگر نگاه کارآفرینی و توسعه عدالت در سلامت داشته باشیم حتما فضا‌هایی را برای کسب و کار و ارائه خدمات سلامت توسط پرستاران در سطح جامعه برنامه ریزی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه حضور پرستاران در عرصه مراقبت در منزل و سایر عرصه‌های اجتماعی همچون پرستار مدرسه، کارخانه و نظایر آن می‌تواند فضای بیشتری را برای نقش آفرینی این عزیزان فراهم کند، عنوان کرد: باید علاوه بر گسترش کمی تربیت پرستار در برنامه‌های درسی آن‌ها هم بازنگری صورت گیرد و یا آنکه برنامه‌های درسی جدیدی مبتنی بر تربیت پرستار جامعه نگر یا بهداشت طراحی شود که این موضوع در دست بررسی است و امیدواریم تا چندماه آینده کار‌های کارشناسی آن به اتمام برسد و قابل ارائه باشد.
عبادی در پایان اظهار کرد: در دوره جدید، توسعه نقش پرستاری در جامعه از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت خواهد بود تا به این وسیله به اقتصاد سلامت و بهبود شاخص‌های سلامت و نقش آفرینی پرستاران در عرصه‌های اجتماعی کمک کنیم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید