ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

ثبت‌نام در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ از ۳۰ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۰ داوطلبان فرصت دارند که از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ثبت‌نام کنند.
مرکز سنجش آموزش پزشکی دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را به همراه مدارک مورد پذیرش، دروس امتحانی و ضرایب مربوط به این رشته‌ها را منتشر کرده و داوطلبان برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام می‌توانند این دفترچه راهنما را مطالعه کنند.
متقاضیان آزمون برای ثبت‌نام لازم است دانشنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی گروه پزشکی و مدارک بالاتر متناسب با رشته تحصیلی موردتقاضا در رشته‌های امتحانی کارشناسی ارشد بر اساس مدارک مورد پذیرش هر رشته امتحانی از یکی از دانشگاه‌های داخل یا خارج از کشور با تائید وزارت بهداشت یا وزارت علوم یا گواهی مبنی بر فارغ‌التحصیلی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ توسط دانشگاه مربوطه برای دانشجویان سال آخر داشته باشند. دانشجویان تنها در صورتی که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ فارغ‌التحصیل شوند مجاز به شرکت در آزمون هستند. افرادی که بعد از تاریخ مذکور فارغ‌التحصیل شوند، مجاز به شرکت در آزمون نیستند.
عدم اشتغال به تحصیل هم‌زمان در دوره‌های کارشناسی ارشد و یا سایر مقاطع تحصیلی در همان دانشگاه و یا دانشگاه‌های دیگر و سایر مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور برای داوطلبان الزامی است.
بر اساس مصوبه هفتاد و هفتمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی دانشجوی دوره کارشناسی ارشد که از تحصیل محروم یا از ادامه تحصیل منصرف می‌شود، پس از تسویه‌حساب با دانشگاه محل تحصیل خود، با رعایت ضوابط می‌تواند مجدداً در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت کند.
بر اساس مصوبه هفدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت تمام پذیرفته‌شدگان سنوات قبل که متقاضی ثبت‌نام و شرکت در این آزمون هستند، در صورت ثبت‌نام در دانشگاه پذیرفته شده، باید تا زمان قبولی در این آزمون، انصراف دهند. در صورتی که دانشجویان این امر را رعایت نکنند، ضمن لغو قبولی، طبق مقررات با فرد خاطی برخورد خواهد شد.
طبق رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ می‌توانند در آزمون سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام و شرکت کنند.
دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی ارشد، چنانچه در مقطع مذکور از آموزش رایگان برخوردار بوده و مجدداً با مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی خود متقاضی شرکت در رشته‌های این آزمون هستند در صورت قبولی در رشته محل‌های رایگان این آزمون، ملزم به پرداخت شهریه هستند. در صورتی که در مرحله ارشد قبلی، از آموزش رایگان برخوردار نبوده‌اند، در صورت پذیرش در رشته محل‌های رایگان، ملزم به پرداخت شهریه نیستند.
وزارت بهداشت، به هیچ یک از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی اعطا نمی‌کند. بر اساس آیین‌نامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، تمام‌وقت است و هرگونه اشتغالی غیر از تحصیل برای دانشجو ممنوع است.
بر اساس مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، دارا بودن حداقل ۲ سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی مورد پذیرش برای رشته تکنولوژی گردش خون و برخی از رشته‌های امتحانی مجموعه پرستاری در بخش‌های بیمارستانی و بالینی جهت شرکت در آزمون مقطع کارشناسی ارشد برای کلیه داوطلبان متقاضی این رشته‌ها ضروری است.
بر اساس شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت کسب حداقل ۳۰ درصد از نمره کل آزمون(کتبی) با رعایت سایر شرایط و مقررات الزامی است.
بر اساس مصوبه پنجمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی معدل مقطع کارشناسی در آزمون کارشناسی ارشد اعمال می‌شود. بر اساس مصوبات نوزدهمین جلسه نشست شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی سوابق تحصیلی مقطع قبلی (کارشناسی) با سهم ۲۰ درصد در نظر گرفته می‌شود.
بر اساس اعلام مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، دانش‌آموختگان دارای مدرک کارشناسی با سهمیه بومی و مناطق محروم و متعهدین دارای سند محضری خاص، پس از اتمام تعهدات خود و یا یک و نیم برابر تعهد سپری شده مجاز به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد هستند.
بر اساس ماده ۲۸ آئین‌نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی هرگونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است.
در تمامی مراحل قبل و بعد از آزمون و در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی جاری خواهد بود.
سهمیه‌های انتخابی آزمون کارشناسی ارشد پزشکی بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی شامل آزاد، رزمندگان و ایثارگران و سهمیه بومی مناطق محروم است.
سهمیه‌ها بر اساس قوانین و ضوابط موجود بوده و در صورت هرگونه تغییر توسط مراجع ذی‌ربط و ابلاغ جهت اجرا، از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
استعداد درخشان با آزمون ورودی و بدون آزمون ورودی هر یک به‌صورت ۱۰ درصد اضافه بر ظرفیت پذیرش بر اساس آیین‌نامه مربوطه پذیرش می‌شود. ظرفیت اضافه مربوط به آیین‌نامه استعداد درخشان، در صورت وجود فرد متقاضی واجد شرایط معرفی‌شده از سوی دانشگاه، تکمیل خواهد شد.
در صورتی که فرد واجد شرایط وجود نداشته باشد ظرفیت اضافه استعداد درخشان آن دانشگاه در آن رشته، تکمیل نخواهد شد. این افراد باید در فرم ثبت‌نام یکی از دو سهمیه آزاد یا رزمندگان و ایثارگران را انتخاب کنند و هم‌زمان می‌توانند سهمیه بومی مناطق محروم را نیز با یکی از این دو سهمیه انتخاب کنند.
رزمندگان (خود فرد رزمنده که دارای حضور داوطلبانه در جبهه است) و ایثارگران (افرادی که بر اساس قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران و ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه و تبصره آن مشمول استفاده از این سهمیه هستند) می‌توانند از سهمیه رزمندگان و ایثارگران استفاده کنند.
بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران مبنی بر الحاق تبصره ۵ به ماده ۱ آیین‌نامه اجرایی قانون تسهیلات ورود برای ورود رزمندگان و جهادگران بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی رزمندگان جبهه مقاومت مشروط به حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه با تائید ستاد کل نیروهای مسلح، می‌توانند از تسهیلات ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بهره‌مند شوند.
۲۵ درصد از ظرفیت پذیرش هر رشته محل به فرزندان و همسر شاهد، جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسر آزادگان، فرزندان و همسر جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر به‌شرط کسب حدنصاب ۷۰ درصد نمره علمی گزینش آزاد هر رشته محل اختصاص دارد.
۵ درصد از ظرفیت پذیرش هر رشته محل به جانباز کمتر از ۲۵ درصد، فرزند و همسر جانباز کمتر از ۲۵ درصد به‌شرط کسب حدنصاب ۷۰ درصد نمره علمی گزینش آزاد هر رشته محل اختصاص می‌یابد.
بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی و اصلاحیه ماده ۳ آن، ۳۰ % ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ۱۰ قطب آمایشی (کلان منطقه) کشور، در رشته‌های موردنیاز به متقاضیان واجد شرایط پذیرش استفاده از سهمیه مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی، متناسب با نیاز استان‌ها و در چهارچوب نظام سطح‌بندی به این سهمیه تعلق می‌گیرد.
آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی ۱۴۰۱ در روزهای ۵ و ۶ خردادماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. همچنین مجموع ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به میزان ۴ هزار و ۱۱۹ نفر تعیین شده است که از این میان تعداد ۳ هزار و ۴۸ نفر به ظرفیت عادی و یک هزار و ۷۱ نفر به ظرفیت شهریه پرداز اختصاص دارد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید