ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) اقدام نایند

داوطلبان آزمون خود می‌توانند به سايت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org رجوع کنند و برای دستيابی به نتیجه آزمون خود لازم است شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) یا اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد نمایند.

داوطلبانی که براساس محتوای کارنامه مذکور مجاز به انتخاب رشته‌ در این آزمون شده‌اند، لازم است براساس مفاد این اطلاعیه نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌ اینترنتی خود در زمان مقرر به ترتیب زیر اقدام کنند.

1دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها می‌باشد، از روز چهارشنبه مورخ دهم خرداد در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس است.

۲- به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) اقدام نموده و با توجه به نتیجه اعلام شده در کارنامه اعلام نتایج اولیه، کدرشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب نموده و پس از آن در فرم پیش‌نویس درج کنند و پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود از امروز پنج‌شنبه ۱۱ خرداد تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به متقاضی داده شده است نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی (حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته‌محل) و تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

پس از تأئید نهایی رشته‌های انتخابی توسط متقاضی، رسید توسط سیستم در اختیار وی قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته فرد تکمیل نشده است.

۳- هر زمان مشخص شود که متقاضی حقایقی را عمدی یا سهوی کتمان نموده، در هر مرحله ‌(پذیرفته‌شدن، حین تحصیل و ...) که باشد، از پذیرش در این آزمون محروم خواهد شد. بنابراین داوطلبان در انتخاب رشته خود باید اعلام کنند که اطلاعات خود شامل معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی و تاریخ فارغ‌التحصیلی مورد تأیید است و اگر هم این اطلاعات با واقعیت مغایرت داشته باشد باید در گزینه مغایرت اطلاعات این مورد را اعلام نماید.

همچنین پذیرفته شدگان اولیه ارشد باید اعلام نمایند حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل خواهند شد. در این صورت به آنها اجازه اصلاح و ویرایش معدل، دانشگاه محل تحصیل و تاریخ فراغت از تحصیل داده خواهد شد و پس از ویرایش این موارد و تأیید آنها، اجازه انتخاب رشته به آنان داده می‌شود.

ب- متقاضیانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرند و به هنگام ثبت‌نام در موسسه محل قبولی، دارای مغایرت معدل باشند با توجه به مصوبات و دستورالعمل‌های مربوط ابتدا از آنان ثبت‌نام مشروط به عمل خواهد آمد و پس از بررسی وضعیت علمی چنانچه نمره قبولی را دارا نباشند قبولی آنان لغو خواهد شد.

پس لازم است متقاضیان معدل خود را براساس مفاد بند «یادآوری های مهم در رابطه با معدل» مندرج در صفحه ۵ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون مورد بررسی قرار دهند تا بین معدل اعلام شده به این سازمان و معدلی که به هنگام قبولی ارائه خواهند نمود، مغایرتی نداشته باشند.

ج- چنانچه فردی در ردیف پذیرفته‌شدگان این آزمون قرار بگیرد و تا تاریخ۳۱ شهریور موفق به دریافت مدرک کارشناسی خود نگردد قبولی وی باطل خواهد شد.

همچنین اگر چنانچه داوطلب به دلایلی احتمال فارغ‌التحصیلی خود را تا تاریخ فوق نمی‌دهد لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۰ مرداد درخواست انصراف از گزینش در رشته های انتخابی را (به روش الکترونیکی) به سازمان سنجش ارسال کنند تا از گزینش نهایی حذف شود. به درخواست‌هایی که بعد از تاریخ تعیین شده به سازمان سنجش واصل شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد و تمامی تبعات آن متوجه شخص متقاضی خواهد بود.

د- به اطلاع متقاضیان کدرشته امتحانی ۱۱۵۲ (مجموعه مدرسی معارف اسلامی) که با توجه به مفاد کارنامه نتایج اولیه این آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌رساند از آنجائیکه شرط ورود متقاضیان در کدرشته امتحانی مذکور به دانشگاه علاوه بر کسب نمره علمی لازم، احراز شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه معاونت آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها می‌باشد، لذا این دسته از متقاضیان لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنین شرایط و ضوابط مندرج در صفحه ۴۶ و ۴۷ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور (دفترچه شماره ۱)، حداکثر یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه، برای طی مراحل پذیرش به درگاه اطلاع‌رسانی معاونت آموزشی نهاد رهبری به نشانی www.modaresi.nahad.ir مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند.

بدیهی است عدم ثبت نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌شود. ضمناً در گزینش نهایی وضعیت علمی متقاضیانی که مبادرت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی خود در موعد مقرر ننمایند یا نتیجه مراحل مذکور از سوی معاونت مذکور به صورت منفی به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شود، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید