ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون وزیر علوم با اشاره به نحوه جذب دانشجو در روش پژوهش محور؛ گفت : مبنای این روش تقاضا محور کردن دوره دکتری و ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت است.

وی اضافه کرد: در این روش چون کیفیت آموزشی پایین و شمار متقاضیان خیلی زیاد و همچنین معرفی متقاضیان به دانشگاه ها بیش از حد و اندازه بود، وزارت علوم تصمیم گرفت این روش پذیرش دانشجو در مقطع دکتری متوقف شود.
وی گفت: امسال دانشجوی دکتری با روش پژوهش محور و تقاضا محور با همان ظرفیت ها و شیوه نامه قبلی پس از برگزاری آزمون نیمه متمرکز پذیرش می شود.
معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ظرفیت های پذیرش دانشجوی مقطع دکتری پژوهش محور با آزمون نیمه متمرکز به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است.
به گزارش قدس آنلاین ،دکتر وحید احمدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ به روش های جذب دانشجو در مقطع دکتری اشاره کرد و گفت: دانشجوی دکتری بر اساس روال گذشته به شیوه پژوهش محور و آموزشی جذب می شد که این دو روش به لحاظ ماهیتی تفاوتی نداشتند و تفاوت آنها در پروژه و تعداد واحدها بود.
معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: همچنین در روش پژوهش محور وزارت علوم هنگامی که قرار است به دانشگاهی ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری بدهد، آن مرکز آموزشی باید قراردادی را با دستگاه صنعتی یا اجرایی به این وزارتخانه ارائه دهد.
دکتر احمدی در ادامه گفت: علاوه بر این روش سامانه ای در سازمان دانشجویان ایجاد شده بود که بدون آزمون نیمه متمرکز از متقاضیان مقطع دکتری ثبت نام می شد.
وی افزود: در این روش سپس متقاضیان مدارک خود را ارائه می دادند و پس از بررسی و ارزیابی به دانشگاه ها معرفی می شدند.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید