ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

جمعی از داوطلبان آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت از اختلال در آزمون الکترونیک دکتری تخصص وزارت بهداشت خبر دادند.
جمعی از داوطلبان آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت پس از اعلام نتایج نهایی و کارنامه ی علمی آزمون دکتری تخصصی با تفاوت فاحش در درصد مدنظرشان در درس زبان انگلیسی نسبت به نمره ی درج شده در کارنامه مواجه شده اند، آنان اظهار داشتند:
ترتیب گزینه سوالات در دفترچه منتشر شده در سایت سنجش پزشکی با دفترچه ی الکترونیک روز آزمون تطابق نداشته است و کلید نهایی نیز بر اساس دفترچه ی منتشر شده در سایت سنجش پزشکی ارائه شده است نه بر اساس دفترچه الکترونیکی که داوطلبان در روز آزمون به آن پاسخ داده اند.
این مساله باعث تغییر 10 الی 30 درصدی در نمره زبان تمامی داوطلبان دررشته های علوم تغذیه، مجموعه ی فیزیولوژی، گفتار درمانی، علوم تشریح، نانوفناوری پزشکی، شنوایی شناسی، ارگونومی و اعضای مصنوعی که به صورت الکترونیک در نوبت صبح روز 6 تیر 1400 آزمون داده اند، شده است.
لازم به ذکر است که درس زبان، امسال برای نخستین بار به دروس مورد امتحان دکتری تخصصی وزارت بهداشت اضافه شده است که با داشتن ضریب 3 تاثیر به سزایی در رتبه ی داوطلبین داشته است. از طرفی با توجه به ظرفیت بسیار اندک پذیرش درمقطع دکتری تخصصی رشته های وزارت بهداشت و رقابت سنگین میان داوطلبان، حتی جا به جایی اندکی در نمره ی داوطلبان نیز می تواند پذیرفته شدگان را جا به جا کند و منجر به بی عدالتی گسترده ای در حق تمامی داوطلبانی بشود که سال ها زحمت فراوان برای نائل شدن به این مقطع کشیده اند.
این مشکل توسط داوطلبان از طریق سازمان سنجش پزشکی نیز پیگیری شده است، اما متاسفانه این سازمان ادعا کرده است که علت شبهه ی به وجود آمده تفاوت میان ترتیب گزینه ها میان دفترچه ی الکترونیک داوطلبان در سر جلسه آزمون برای جلوگیری از تقلب بوده است. این ادعا از آنجایی مردود است که کد پاسخنامه ی تمامی داوطلبان کد صفر بوده است و هیچ تفاوتی میان گزینه های دفترچه ی الکترونیک بر سر جلسه ی آزمون میان داوطلبان وجود نداشته است. لازم به ذکر است که بعد از پیگیریهای داوطلبان دفترچه سوالات از سایت سازمان سنجش پزشکی حذف شده است.
این نخستین باری بود که آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت به صورت الکترونیک برگزار میشد و این تصمیم تنها چند روز قبل از برگزاری آزمون به اطلاع داوطلبان نوبت صبح روز یکشنبه 6 تیر رسید این درحالی است که آزمون سایر داوطلبان به صورت کاغذی برگزار شد. همچنین الکترونیکی شدن آزمون مشکلاتی را برای داوطلبان حوزه ی شهر تبریز ایجاد کرد که با قطعی 20 دقیقه ای برق استرس مضاعفی را متحمل شدند. از طرفی در پاسخنامه داوطلبان که توسط سازمان سنجش بعد از اعلام نتایج بر روی سایت قرار گرفت تاریخ نوشته شده بر روی سربرگ ها روز قبل از آزمون را نشان می دهد و ساعت شروع آزمون نیز 9 و 11 شب ثبت شده است. اینچنین ایرادات فنی احتمال وقوع عدم تطابق کلید نهایی سوالات با دفترچه ی الکترونیک روز آزمون را بسیار محتمل نشان می دهد.
در حال حاضر درخواست این گروه از داوطلبان دکتری تخصصی این است که کلید نهایی آزمون براساس دفترچه ی الکترونیک روز آزمون تنظیم شود و پاسخنامه داوطلبان مجدد تصحیح شده تا کارنامه ی علمی جدیدی منتشر شود و بر اساس آن پذیرش تکمیلی آن دسته از داوطلبانی که نمره ی قبولی را کسب می نمایند صورت گیرد تا هیچگونه حقی از داوطلبان نخبه ی این مرز و بوم ضایع نشود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید