ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

ثبت‌نام آزمون دکتری پزشکی از امروز آغاز شد، ظرفیت پذیرش یک هزار و ۵۳۶ نفری برای دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۴۰۱ رشته‌های علوم پزشکی، داروسازی و دندان‌پزشکی تعیین شده است که بیشترین ظرفیت متعلق به طب سنتی ایرانی است.

آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری‌محور (Ph.D by Research) رشته‌های علوم‌پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندان‌پزشکی در روزهای ۲ و 3 تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
پذیرش دانشجو در این مقطع با هدف تأمین نیروی انسانی متعهد و متخصص انجام می‌گیرد و داوطلبان از امروز (یکشنبه ۱۵ اسفند) تا روز یکشنبه (۲۲ اسفند ۱۴۰۰) می‌توانند به‌صورت اینترنتی در این آزمون ثبت‌نام کنند. ظرفیت اولیه رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندان‌پزشکی دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۴۰۱ به میزان یک هزار و ۵۳۶ نفر تعیین شده است. از این میزان، ظرفیت پذیرش عادی یک هزار و ۹۲ نفر، ظرفیت پذیرش شهریه‌پرداز ۳۸۴ نفر و ظرفیت دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور ۶۰ نفر است. بیشترین ظرفیت با ۸۵ نفر متعلق به رشته طب سنتی ایرانی است.
لازم به ذکر است، فهرست دانشگاه‌های پذیرنده اولیه بوده و ممکن است در اعلام نهایی تغییراتی در رشته‌های مختلف (برحسب شرایط دانشگاه‌ها) انجام شود. از جمله افزوده شدن دانشگاه‌هایی که بعد از این تاریخ مجوز پذیرش دریافت می‌کنند و یا برخی از دانشگاه‌ها که به دلایل گوناگون علمی و اجرایی حذف می‌شوند. پذیرش در دانشگاه‌ها یا مراکز شامل؛ ارتش، انستیتو پاستور ایران، بقیه‌الله (عج)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شاهد، سازمان انتقال خون ایران، مرکز قلب شهیدرجایی و موسسه سرم‌سازی رازی از طریق وزارت بهداشت انجام شده اما سایر شرایط از جمله خدمات و امکانات رفاهی تابع ضوابط و قوانین آن موسسه است. وزارت بهداشت، هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص شرایط خاص این موسسات نخواهد داشت.
شایان ذکر است، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تعهدی در قبال اسکان و تامین خوابگاه ندارند و بر اساس، امکانات موجود، خوابگاه در اختیار دانشجو قرار می‌دهند. دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و همچنین مرکز سنجش آموزش پزشکی در مورد ارائه یا عدم ارائه خوابگاه هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) برای اعضای رسمی سپاه با ارائه مجوز شرکت در آزمون از معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه و همچنین سایر نیروهای مسلح شامل اعضای رسمی ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع با ارائه مجوز شرکت در آزمون از رده خدمتی مربوطه و تایید لیست شرکت‌کنندگان توسط دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) با پرداخت شهریه در قالب قرارداد آموزشی انجام خواهد شد.
درصورتی‌که داوطلب، دانشجوی نیم‌سال آخر بوده و به هر دلیلی تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل نشود پس از اعلام نتایج، قبولی وی کان‌لم‌یکن خواهد شد. دارندگان مدارک معادل کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد آموزش‌محور نیز مجاز به شرکت در آزمون نیستند.
گفتنی است، رشته‌های مربوط به دانشگاه آزاد تابع قوانین و مقررات دانشگاه مربوطه است. تحصیل در دوره‌های شهریه‌پرداز مستلزم پرداخت شهریه است که مبلغ آن توسط دانشگاه اعلام خواهد شد. چنانچه در رشته/ محلی به‌دلیل تعداد کم داوطلبان، حداقل دو نفر دانشجو قابل معرفی نباشد، داوطلب در پذیرش نهایی به سایر اولویت‌های انتخابی خود معرفی خواهد شد.
امکان شرکت پذیرفته شدگان یا انصرافی های آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۴۰۰، در آزمون سال ۱۴۰۱ فراهم شد.
بر اساس رای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، قانون محرومیت از شرکت در آزمون در صورت انصراف (یا لغو قبولی) ابطال شده است.
بنابراین پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال ۱۴۰۰ و نیز دانشجویان دوره روزانه در حال تحصیل مقطع دکتری سال های قبل، در صورت تمایل به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال ۱۴۰۱ در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما باید تا پیش از پایان مهلت مقرر ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ ،از تحصیل انصراف دهند و سپس ثبت نام کنند و در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل تا زمان مقرر در صورت قبولی در آزمون، قبولی داوطلب لغو خواهد شد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید