ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

در چهارمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام شد: برای نخستین بار دکتری فناوری محور در آزمون دکتری وارد شده و امسال برای اولین بار اعلام ظرفیت خواهد شد.
دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در چهارمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امیدوارم با رشد تولید دانش، مجلات علمی و شاخص‌های نوآوری فرصت بیشتری برای خدمتگزاری به هم‌وطنان داشته باشیم.
وی با بیان این که خوشبختانه در تحول تحقیقات حوزه سلامت در کشور از دانشگاه نسل یک و دو عبور کرده‌ایم و وارد عصر دانشگاه‌های نسل ۳ شده‌ایم، گفت: در این مرحله باید در کنار تولید علم و مرجعیت علمی بتوانیم در حوزه فناوری و نوآوری نیازهای جامعه را در حوزه سلامت برآورده کنیم و دانشگاه‌ها در شاخص تبدیل دانش به ثروت علمی پیشتاز شوند.
پناهی به جایگاه علمی کشور در دنیا اشاره کرد و افزود: در تولید علم و مرجعیت علمی در منطقه وضعیت خوبی داریم و با رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته مقام ۱۶ را از آن خود کرده‌ایم، از نظر میزان ارجاعات علمی نیز جایگاه ۱۵ دنیا را کسب کردیم.
وی با یادآوری اینکه یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب دانشگاه‌های علوم پزشکی پایان‌نامه‌هاست، افزود: ضروری است پایان‌نامه‌ها را به صنایع متقاضی وصل کنیم برای مثال پایان نامه‌های رشته دندانپزشکی را باید به صنعت دندانپزشکی مرتبط کرد یا باید مشتری پایان‌نامه‌های داروسازی شرکت‌های داروسازی باشند.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید برای برقراری ارتباط با صنعت تولیدات دانشی و مقاله‌های چاپ شده را در بستر ترجمان دانش به زبان صنعت برگردان کنند، گفت: تا کنون زیرساخت‌های ارتباطی لازم به همت دکتر منظم، رئیس مرکز توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت برقرار شده رشته‌های مربوطه راه‌اندازی شده مستندات آماده شده قوانین و مجوزهای لازم نیز موجود است، هر جا لازم باشد مصوبات مورد نیاز را در جلسات شورای معاونین که با حضور وزیر بهداشت برگزار می‌شود و به تصویب می‌رسانیم.
وی افزود: در شورای عالی تحقیقات تاکید بر این است که تمام تحقیقات علوم پزشکی بر مبنای نیاز جامعه باشد و تولید دانش به سمت تولید ثروت آفرینی حرکت کند و در شورای عالی فناوری بر تاثیر فناوری و ورود آن به سبد خرید و زندگی آحاد مردم تاکید شده است.
دکتر منظم، رئیس مرکز توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، با بیان اینکه تاکنون سه نشست ارتباط با صنعت برگزار شده که همه کتابچه و برنامه اجرایی داشتند و از نتایج آن تصویب آیین‌نامه اجرایی گرنت ارتباط با صنعت است، گفت: مرحله اول آیین‌نامه با حمایت دکتر پناهی و همراهی موسسه نیماد در حال انجام است. همینطور آیین‌نامه پسادکترای صنعت نیز ابلاغ شده است که پیرو آن از سال آینده به ازای هر دانشجوی پسادکتری صنعتی که موفق به امضای قرارداد شود، معاونت ۵۰ میلیون تومان حمایت مالی به عمل خواهد آورد. امیدواریم آیین‌نامه فرصت مطالعاتی هم به زودی ابلاغ شود.
وی افزود: برای نخستین بار دکترای فناور محور را در آزمون دکترا وارد کردیم و امسال برای اولین بار اعلام ظرفیت خواهد شد.
منظم گفت: پیشنهاداتی برای ارزشیابی مراکز تحقیقاتی با نگاه محصول محوری و تقاضا محوری و نیاز محوری در تعامل با صنعت مطرح کردیم و امیدوار هستیم تاثیر مثبتی در ارتباط میان صنعت و دانشگاه در پی داشته باشد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید