ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به دلیل تعداد زیاد دانش‌آموختگان مقطع دکتری، بورسیه دکتری خارج از کشور نداریم.

محمدعلی زلفی گل در حاشیه برگزاری آیین تقدیر از برگزیدگان بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی درباره راه اندازی دوباره بورسیه دکتری خارج از کشور، اظهار داشت: در حال حاضر به قدری دانش آموخته دکتری داریم که نیازی به ایجاد دوره های بورسیه خارج از کشور نداریم.
وی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی برای مهاجرت نکردن برگزیدگان المپیادهای علمی وجود دارد، تاکید کرد: تنها راه جلوگیری از مهاجرت نخبگان و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی، ایجاد شغل برای آنها است و در جایگاهی قرار گیرند که احساس اثربخشی کنند.
وزیر علوم درباره توجه به رشته های علوم پایه، خاطرنشان کرد: رشته های علوم پایه و علوم انسانی در سالیان گذشته مورد کم مهری قرار گرفته است؛ تقویت رشته های علوم پایه و علوم انسانی یک ضرورت است و توزیع متوازن استعدادها در این رشته ها انجام نمی شود. به جای هدایت تحصیلی، شرایط هدایت تحمیلی ایجاد شده است و رشته ها بر اساس تضمین وجود بازار کار در آینده و نه بر اساس علاقه ذاتی افراد، انتخاب می شوند.
زلفی گل درباره راهکار تقویت این رشته ها گفت: عزم فرابخشی، رشته های علوم پایه و علوم انسانی را تقویت می کند؛ در این زمینه نهادهای مختلف باید حمایت کنند. به عنوان مثال، دانشگاه فرهنگیان از بین دانش آموختگان رشته های علوم پایه و علوم انسانی، دانشجو پذیرش کند.
به گفته این مسوول وزارت علوم، راه دیگر، تأسیس دوره های پیوسته کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های علوم پایه است.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید