ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از راه‌اندازی یک رشته جدید در مقطع دکتری این دانشگاه خبر داد.

دکتر شهنام عسکرپور اظهار کرد: در دویست و هشتاد و هشتمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، با راه‌اندازی رشته "مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار" در مقطع دکتری در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اهواز موافقت شد.
وی افزود: این رشته با ظرفیت پذیرش سه دانشجو در مقطع دکتری برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ فعال خواهد بود. هم‌اکنون در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجویان این رشته مشغول به تحصیل هستند و در سال آینده با موافقت شورای گسترش دانشگاه‌ها، در مقطع دکترای تخصصی(PhD) هم دانشجو پذیرش خواهد شد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: رشته تحصیلی بهداشت حرفه‌ای به پیشگیری، ارزیابی و کنترل عوامل مخاطره‌آمیز موجود در محیط‌های شغلی می‌پردازد. سلامت جسمی، روانی و اجتماعی شاغلان در محیط کار، هدف اصلی آموزش در رشته تحصیلی بهداشت حرفه‌ای است.
عسکرپور یادآور شد: در مصوبه سال ۶۲ هیات دولت، رسیدگی به مسائل بهداشتی محیط کار و کارگر از وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناخته شد و جهت انجام این وظیفه، اداره‌کل بهداشت حرفه‌ای تشکیل شد که مسئولیت حفظ و ارتقای سلامت نیروهای شاغل کشور در حرفه‌های گوناگون جامعه را عهده دارد. همچنین پس از تصویب قانون جدید کار، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئول بهداشت و درمان کارگران و وزارت کار و امور اجتماعی مسئول ایمنی کارگران شدند.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید