ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مطالعه باید جوری باشد که مباحث در حافظه بلند مدت شما ثبت شوند .روش های درس خواندن آزمون دکتری که بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری می باشد را به شما ارائه می دهیم :

 

نکته اول مطالعه کنکور دکتری ، مطالعه زبان انگلیسی

بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری زبان

تسلط در زبان از مهمترین اصول در کنکور دکتری می باشد. در صورتی که پایه زبان شما زیاد قوی نیست، پیشنهاد ما این است که حتما هر روز زبان را مطالعه نمایید و روزانه وقت مشخصی را برایش اختصاص دهید. زبان را باید بامطالعه مقالات ومتون انگلیسی وحتی مقالات علمی مرتبط با رشته یاد گرفت . یادگیری لغات از کتب مشابه ۵۰۴واژه توصیه نمیشود . بهتر است از کتب رفرنس مثل کتب تافل که ترجیحا همراه باترجمه باشد استفاده شود . درسوالات اخیر آزمون وزارت بهداشت سوالی از گرامر طرح نشده و خواندن آن فقط در جهت تقویت ریدینگ توصیه میشود

نکات مهم دیگر در رابطه با بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری

برخی از داوطلبان در رابطه با حذف برخی دروس سوال می پرسند که باید بدانید، بهتر است این کار را انجام ندهید و تا جای ممکن همه دروس و سرفصل ها را مطالعه کنید.

نکته بعدی مربوط به پیش بردن تمامی دروس با هم است، به جای اینکه یک درس را تمام کنید و بعد به سراغ درس بعدی بروید.

مراحل مطالعه برای آزمون دکتری

از آنجایی که حجم مطالب درسی در آزمون دکتری بالا است، باید از روش های اصولی برای مطالعه استفاده کنید. این روش ها شامل موارد زیر می شود:

خواندن منابع

مرور منابع

مرور خلاصه‌ها و تست زدن جامع

برای مرحله خواندن منابع همانطور که در موارد قبلی اشاره کرده بودیم، نیاز است از مواردی که بیشترین سوالات از آن طرح می شود، استفاده کنید. روش درست مطالعه نیز بدین صورت است که ابتدا پیش خوانی انجام داده و سپس به مطالعه عمیق بپردازید.

برای مرحله پیش خوانی نیاز است که ابتدا به صورت سطحی مطالعه کرده و در مرحله بعدی کم کم عمق مطالعه را بالاتر ببریم.

نکته بسیار مهم در هنگام مطالعه خلاصه نویسی است که باید به آن توجه ویژه ای شود. با خلاصه نویسی نه تنها مطالب در ذهن شما بهتر می ماند، حتی می توانید در زمان مرور نیز انرژی کمتری برای به یاد آوری مطالب بگذارید.

تست زدن جامع نیز مرحله آخر به خاطر سپاری مطالب است که در این مرحله نیاز است حتماً خودتان را در موقعیت کنکور قرار دهید.

با چه درس‌هایی شروع کنیم؟

یکی از سوالاتی که در رابطه با بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری پرسیده می شود، این است که با چه درس هایی باید شروع کنیم؟ از آنجایی که تمامی دروس در یک دفترچه و به صورت تفکیک نشده طرح می شوند، نمی توان اولویت بندی خاصی برای آن ارائه داد.

اما دو روش کلی را برای مطالعه می توانیم به شما پیشنهاد دهیم:

سوالات سال های قبل را بررسی کنیم و درس هایی که بیشترین سوالات را دارند، پیدا نماییم. هر چه تعداد سوالات در یک درس بالاتر باشد، قطعاً اولویت بالاتری را نیز خواهد داشت.

سوالات سالهای گذشته را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید :

https://www.phdpezeshki.com/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA.html

روش بعدی نیز شروع کردن از درس هایی است که علاقه بیشتر به آن ها داریم و انگیزه ما برای مطالعه آن ها بیشتر است.

جایگاه درس زبان انگلیسی در برنامه ریزی آزمون دکتری وزارت بهداشت

همانطور که می دانید زبان انگلیسی یکی از قسمت های مهم در آزمون دکتری است. نه تنها در آزمون بلکه در مرحله مصاحبه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل نیاز است تا به آن توجه ویژه ای شود. در آزمون کتبی درس زبان انگلیسی برای تمامی رشته ها ضریب سه  را دارد. سوالات نیز شامل، لغت، درک مطلب و گرامر(بطور متغییر) است.

نکته دوم برای مطالعه برای کنکور دکتری

زیر نکات مهم خط بکشید. برای این منظور می بایست ابتدا مبحث مورد نظر را کامل و دقیق و مو به مو مطالعه نمایید و پس از فهم کامل مطلب، برگردید و زیر نکات مهم خط بکشید.

نکته سوم برای مطالعه برای کنکور دکتری

یکی دیگر از روش های مفید مطالعه کنکور دکتری این است که طبق معمول مبحث انتخابی خود را بطور کامل مطالعه نموده و سپس در حاشیه های کتاب چکیده ای از برداشت و فهم خود را از موضوع مورد نظر بنویسید.

نکته چهارم بهترین شیوه مطالعه برای کنکور دکتری با خلاصه نویسی

روش دیگر خلاصه نویسی می باشد که این روش نیز به نوبه خود مفید است. طبق روش های بالا، بعد از مطالعه کامل مطلب مورد نظر، خلاصه ای از نکات مهم مطلب را در جایی خلاصه نویسی کنید.

نکته پنجم مطالعه برای کنکور دکتری

یک روش مناسب و مفید برای مطالعه یادداشت نکات مهم مطلب، بصورت کلمات کلیدی است. موضوعات مهم را در کلمات کلیدی خلاصه می کنید و در جایی یادداشت می نمایید. زمان مرور مطالب، با نگاه کردن به این کلمات کلیدی کل مطلب به شما یادآوری می شود.

نکته ششم برای مطالعه برای کنکور دکتری

کاغذ و قلم باید در مدت زمان مطالعه یار همیشگی شما باشد. زمانی که سرفصل های آزمون دکتری ۱۴۰۳ را مطالعه می کنید، از نوشتن و یادداشت برداری غافل نشوید که روشی بسیار غلط و ناکارآمد است و به شما خسارت زیادی وارد می کند. زمانی که منابع آزمون دکتری ۴۰۳ را مطالعه می کنید، حتما نکات مهم را یادداشت برداری کنید.

تا هم بهتر در ذهنتان بماند و هم د ر مراحل بعدی موجب افزایش سرعت مطالعه شما گردد. زیرا برای مرور می توانید تنها به آنها تکیه کنید و از خواندن مطلب اضافه رها شوید.

روش دیگری که از روش های بالا کاملتر و پربازده تر است، یادداشت کردن مطالب مهم و نکات کلیدی مبحث مورد نظر به زبان ساده خودتان است. سپس این یادداشت های مفید را به گونه ای منظم و دقیق می بایست سازمان دهی کنید تا در زمان مرور کردن، تنها به همین یادداشت ها مراجعه و به منابع مورد نظر کاری نداشته باشید.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید