ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

حمایت‌ها شامل کرسی، طرح‌های پژوهشی، پسادکتری، رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد بوده و میزان حمایت نسبت به طرح‌های عادی بنیاد تا 50 درصد بیشتر در نظر گرفته شده است

در مرحله نخست اجرای برنامه بلندمدت بنیاد ملی علم ایران به منظور حمایت از دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی مأموریت‌گرا در راستای حل مسائل استانی و ملی، ۳۰ دانشگاه و پژوهشگاه با امضای توافق‌نامه‌های سه ساله با بنیاد مشمول دریافت حمایت‌های این برنامه شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در مرحله نخست اجرای برنامه بلندمدت بنیاد ملی علم ایران به منظور حمایت از دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی مأموریت‌گرا در راستای حل مسائل استانی و ملی، 30 دانشگاه و پژوهشگاه با امضای توافق‌نامه‌های سه ساله با بنیاد مشمول دریافت حمایت‌های این برنامه شدند.

در این برنامه که از جمله برنامه‌های بنیاد ملی علم ایران برای هدایت پژوهش‌های دانشگاه‌ها به تمرکز و استمرار در حل مسائل مناطق است، موافقت‌نامه‌ای بین رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات و رئیس بنیاد، حداکثر در پنج حوزه مأموریت امضا می‌شود که حوزه‌های پژوهشی منتخب باید مصوب هیئت رئیسه دانشگاه یا ابلاغی وزارتخانه/سازمان متبوع باشند.

اهداف بنیاد از اجرای این برنامه عبارت از حل مسائل و مشکلات کشور و استفاده از فرصت‌های استانی و منطقه‌ای، ترغیب دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور به تعیین مأموریت‌های ویژه پژوهشی و سوق دادن اعضای هیئت علمی برجسته دانشگاهی به سمت مأموریت‌های ویژه دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی است.

بیشتر بخوانید

حمایت 16 میلیارد تومانی بنیاد ملی علم ایران از 38 طرح مشترک با چین

به گفته رئیس بنیاد انتظار می‌رود در میان مدت، این برنامه باعث تمرکز پژوهش‌های دانشگاهی بر حوزه‌های مأموریت دانشگاه‌ها شود.

حمایت‌ها شامل کرسی، طرح‌های پژوهشی، پسادکتری، رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد بوده و میزان حمایت نسبت به طرح‌های عادی بنیاد تا 50 درصد بیشتر در نظر گرفته شده است. ظرفیت حمایت اختصاص یافته به هر مؤسسه پژوهشی بر اساس شاخص‌هایی از جمله نسبت طرح‌های مصوب به طرح‌های ارسال شده به بنیاد، میانگین تعداد طرح‌های ارسال شده به بنیاد در سه سال اخیر، تعداد اعضای هیئت علمی، تعداد دانشجویان تحصیالت تکمیلی، امتیاز موسسه در نظام‌های بین‌المللی تعیین می‌شود.

در این راستا فراخوان مرحله اول در مردادماه سال 1402 منتشر و در مرحله اول، این برنامه با انعقاد تفاهم‌نامه سه ساله با 30 دانشگاه و پژوهشگاه عملی شد.

طی این برنامه ظرفیتی معادل 441 حمایت به دانشگاه‌های استان تهران و 556 حمایت به دانشگاه‌های شهرستان‌ها و 42 حمایت به موسسات پژوهشی تخصیص داده شد و در مجموع هزار و 39 حمایت (معادل 260 میلیارد تومان) به امضا رسید.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید